این صفحه را چاپ کن!
برنامه های گرامیداشت هفته سوادآموزی جلفا تشریح شد

در آستانه هفته گرامیداشت سوادآموزی نشست ستاد کمیته اجرایی سوادآموزی شهرستان جلفا برگزار و برنامه های در دست اقدام تشریح شد.

به گزارش موج ارس جلفا، در این نشست کاظمی ضمن قدردانی از تلاش های زحمت کشان عرصه سوادآموزی در خصوص اهمیت کسب علم و دانش از دیدگاه اسلام گفت: تحصیل علم از نظر اسلام یک ضرورت مطلق است و هیچ قید و شرطی ندارد که با عنایت به حدیث معروف «اطلبوا العلم و لو بالصین؛ علم را طلب کنید؛ اگر در چین باشد» این مهم اثبات می شود.

وی به نامحدود بودن مکان و زمان طلب علم اشاره کرد و افزود: حدیث معروف «اطلبوا العلم من المهد الی اللحد؛ زگهواره تا گور دانش بجوی!» را بارها شنیده ایم که نشان می دهد علم آموزی، محدودیت زمانی ندارد و نیز حدیث بسیار معروف و مشهور پیامبر (ص) را که فرمود: «طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه؛ علم آموزی بر هر مسلمانی واجب است.» و احادیث معروف دیگری که هر کدام دلیل و نشانه محکمی است بر اثبات وجوب و ضرورت آموزش و تعلیم و تعلم در اسلام.

گفتنی است در این جلسه برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم جهت برگزاری هرچه باشکوهتر ویژه برنامه های این هفته با حضور عوامل ذینفع صورت گرفت.

طبق این گزارش مصوبات جلسه در خصوص برنامه های هفته نکوداشت سوادآموزی شامل ارائه گزارش مسئول سوادآموزی شهرستان از عملکرد این حوزه قبل از خطبه های نماز جمعه مورخه ۹۳/۱۰/۱۲ شهرستان است.

همچنین نصب بنر و پلاکارد با مضامین فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در مورد اهمیت سوادآموزی در میادین شهر با همکاری شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای جلفا، هادیشهر و سیه رود بمناسبت گرامیداشت این هفته، تجلیل از آموزشیاران سوادآموزی شهرستان در نشست مدیران مدارس با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان و سایر مسئولین شهرستان از دیگر برنامه های در دست اقدام تصویب شد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :