این صفحه را چاپ کن!
آیین تجلیل از خانواده های شهدای ۱۳۲۰ در منطقه آزاد ارس برگزار شد

آیین تجلیل از خانواده های شهدای 1320 با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و فرماندهان نظامی، انتظامی و مرزبانی شهرستان جلفا در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، در این آئین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه ایجاد و برقراری امنیت در مرزها، موجب امنیت در عرصه های مختلف و به تبع آن پیشرفت و توسعه کشور در زمینه های گوناگون از جمله عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و علمی می شود، گفت: بدون دستیابی به امنیت در مرزها نمی توان انتظار پیشرفت و تعالی کشور را داشت و ما این امنیت را مرهون زحمات شبانی روزی مرزبانان هستیم.
عرب باغی با اشاره به اینکه شهدای ۱۳۲۰سندهای افتخار منطقه آزاد و شهرستان جلفا هستند افزود: اگر امروزه دستاوردهایی را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، تکنولوژی دارا هستیم، همه این مرهون جان‌فشانی‌های شهداء و ایثارگران از بدو انقلاب اسلامی ایران و به‌ویژه در طول هشت سال دفاع‌مقدس هستیم و در این‌باره به رشادت‌های تاریخ‌ساز افرادی چون شهدای سوم شهریور۱۳۲۰ می‌توان اشاره کرد که همت خویش را بر اعتلای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌کار بسته‌اند.
در ادامه این مراسم فرمانده هنگ مرزی تعهد، تخصص، نظم و انضباط، و شجاعت و ایثار را از مشخصه های اصلی مرزبانان جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: شهدای سوم شهریورماه ۱۳۲۰ بمنزله الگویی برای مرزبانان منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفاست تا بدانند در راه کشور تا پای خون خود ایستادگی و مقاومت می کنند.
در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام نظری با تاکید بر ادامه حراست از خون شهدا و کشور گفت: باید از خود گذشتگی، ایثار و فداکاری‌های شهدا را سرمشق کارهای خود قرار دهیم تا در این دنیا و آخرت به سعادت و خوشبختی برسیم.
وی افزود: هرکس تاریخ و سرگذشت خود را از یاد ببرد هویتش را از دست می دهد از اینرو تجلیل و احترام به خانواده ها و شان و مقام آنان وظیفه همگانی است.
وی بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران امروز به برکت خون شهدا در اوج اقتدار و عزت است، افزود: به برکت خون پاک آنان امروز ایران اسلامی در همه بخش‌ها و عرصه‎ها به پیشرفت غیر قابل وصف رسیده است .
لازم به توضیح است در پایان این مراسم ضمن تجلیل از خانواده های شهدای ۱۳۲۰، عطرافشانی مزار شهدای گمنام و شهدای ۱۳۲۰ منطقه آزاد ارس برگزار شد

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :