- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

پروژه آبرسانی به ۵ روستای شهرستان جلفا افتتاح شد

به گزارش موج ارس جلفا [1]، همزمان با دومین روز از هفته دولت پروژه آبرسانی مجتمع روستای آغ بلاغ از توابع شهرستان جلفا با حضور فرماندار شهرستان جلفا و جمعی از مسئولین این شهرستان افتتاح گردید.

در این مراسم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت اصلاح الگوی مصرف آب گفت: اصلاح الگوی مصرف آب با توجه به شرایط وضعیت بحرانی آب در کشور یک وظیفه عمومی و همگانی می باشد.

علی صمدنژاد افزود: آب یک ماده ضروری برای ادامه زندگی بشر می باشد و اگر از آن درست استفاده نکنیم در آینده با مشکل بسیار جدی برخورد خواهیم کرد.

وی در ادامه به تشریح ابعاد پروژه آبرسانی پرداخت و گفت: این پروژه رقمی بالغ بر یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان هزینه در برداشته و طول خط انتقال لوله ۲۵ کیلومتر می باشد.

صمدنژاد افزود: برای اجرای این پروژه چاهی به طول ۲۸۱ متر حفاری شده است و ۷۸۰ متر تیر برق در مسیر خط انتقال کاشته شده است.

وی با بیان اینکه سطح آبرسانی این مجمتع مختص به روستای آغ بلاغ نمی باشد، تصریح کرد: این پروژه علاوه بر آبرسانی به روستای آغ بلاغ روستاهای تازه کند، سیلگرد، گلفرج و قره بلاغ را نیز دربر می گیرد و اگر صلاح الگوی مصرف صورت پذیرد این مجتمع آب ۳۰ سال این روستاها را تأمین خواهد کرد.

فرماندار شهرستان جلفا نیز در این مراسم با اشاره به افزایش دمای این شهرستان گفت: جلفا در سال جاری بعد از چندین سال دمای بالای ۴۵ درجه را به خود دید که این افزایش دما خشکسالی را نیز دربرداشت.

زاهد محمودی تصریح کرد: به دنبال این خشکسالی و افزایش دما مجبور به جیره بندی آب در شهرستان شدیم که با صبر و شکیبایی شهروندان عزیز توانستیم از این بحران هم عبور کنیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم با احداث تصفیه خانه آب شرب شهرستان دیگر مشکلی در رابطه با کم آبی در شهرستان جلفا نداشته باشیم.