- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

پروژه احداث کانال آبیاری گلهیر روستای مرازاد افتتاح شد

به گزارش موج ارس جلفا [1]، همزمان با هفته دولت پروژه احداث و بهسازی کانال آبیاری گلهیر روستای مرازاد، با حضور فرماندار شهرستان جلفا، شهردار هادیشهر، اعضای شورای اسلامی شهر هادیشهر، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جلفا و سایر مسئولان شهرستان جلفا به طور رسمی افتتاح شد.

فرماندار شهرستان جلفا در این افتتاح با اشاره به اهمیت کشاورزی گفت: کشاورزی نقش بنیادی در تأمین نیازهای اساسی زندگی مردم دارد و کشاورزی نه تنها در ایران بلکه در کل جهان به عنوان پایه ای اساسی برای تحکیم اقتصاد کشورها تلقی می شود.

زاهد محمودی افزود: توسعه صنعت کشاورزی باعث اشتغال زایی، سلامت غذایی و معیشت مردم می شود و بر همین اساس در سند تدبیر و توسعه شهرستان هسته ای برای کشاورزی برگزیده شده است.

وی ادامه داد: شهرستان جلفا از قطب های کشاورزی می باشد و اجرای پروژه های کشاورزی زمینه را برای افزایش تولیدات باغی فراهم می کند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان جلفا با بیان ابعاد این پروژه گفت: پروژه احداث و بهسازی کانال آبیاری گلهیر روستای مرازاد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و صد و هفتاد میلیون ریال، و به طول ۷۰۰ متر در مدت زمان ۶ ماه به مرحله اجرا رسیده است.

رضا عباسی اظهار کرد: این کانال با پایاب ۱۲۰ هکتار، قادر است ۱۰۰ لیتر آب در ثانیه را انتقال دهد.

وی افزود: علاوه بر این کانال، ۵ کانال دیگر نیز مطالعه شده است که با تأمین اعتبارات لازم قابل احداث می باشند، که در همین راستا کانال روستای نوشیروان با پیشرفت ۹۰ درصدی به زودی قابل افتتاح خواهد بود.