- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

امامزادگان نقش بسزایی در ترویج فرهنگ اسلامی دارند

به گزارش موج ارس جلفا [1]، آیین تکریم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، امام جمعه شهرستان جلفا، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان جلفا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و جمعی از مسئولین شهرستان جلفا در امامزاده سید محمد (ع) نوجه مهر برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به اینکه امامزادگان نقش بسزایی در ترویج فرهنگ اسلامی دارند، گفت: امامزادگان به عنوان مأمن و پناهگاهی برای مردم هستند و اغلب مردم برای یافتن آرامش به این اماکن رجوع می کنند.

حجت الاسلام علی مصائبی افزود: حضور مردم در این اماکن فرصتی است برای ترویج فرهنگ اسلامی و متولیان امور امامزادگان باید از این فرصت عظیم حداکثر بهره را برده و با برگزاری محافل و مراسمات قرآنی و مذهبی این اماکن را به محل مرجعی برای آموزش معارف دینی، برگزاری آیین ها و فعالیت های مذهبی تبدیل کنند.

وی ادامه داد: امروز وهابیت و دشمنان اسلام با استفاده از ابزارهای مختلف به دنبال از بین بردن اعتقادات شیعیان و مسلمانان جهان هستند و برگزاری مراسمات در امامزادگان می تواند توطئه های آنها را خنثی کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تصریح کرد: مراسمی که برای اهل بیت (ع) و امامزادگان برگزار می شود، حاوی پیام هایی است که اگر نتوانیم این پیام ها را درک کنیم، دچار خسران خواهیم شد.

حجت الاسلام مصائبی اظهار کرد: شهرستان جلفا از جمله مناطقی است که بیشترین و مهمترین امامزادگان در آن وجود دارد و این نشان دهنده این است که مردم جلفا از دیرباز متدین و مذهبی بودند چرا که امامزادگان و افراد صالح در زمان هایی که ظلم و جور نسبت به آنها افزایش می یافت به مکان هایی پناه می بردند که مردم متدین در آن ساکن بودند.

وی گفت: باید تمام تلاش خود را برای توسعه امامزادگان انجام دهیم و دوستی با اهل بیت (ع) را به فرزندان خود منتقل کنیم و قطعاً اگر فرزندان ما با این عشق بزرگ شوند، هیچ نگرانی نسبت به آینده آنها وجود ندارد؛ چرا که بیمه اهل بیت (ع) می شوند.