این صفحه را چاپ کن!
فرماندار شهرستان جلفا: توسعه صنعت گردشگری، گام بلند در راستای بهبود کسب و کار

فرماندار شهرستان جلفا گفت: توسعه صنعت گردشگری از بهترین راه های توسعه و بهبود کسب و کار می باشد.

به گزارش موج ارس جلفا، فرماندار شهرستان جلفا در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اینکه جلفا اکنون به قطب گردشگری استان تبدیل شده است، گفت: وجود اماکن متعدد تاریخی، فرهنگی و مذهبی در جلفا و طبیعت زیبای ارس باعث شده تا جلفا به اصلی ترین قطب گردشگری استان تبدیل شود.

زاهد محمودی با اشاره به سند تدبیر و توسعه شهرستان افزود: توسعه گردشگر و توریسم از هسته های کلیدی این سند می باشد و با توجه به وجود اماکن گردشگری متعدد در شهرستان، اهداف این هسته، حفظ و احیا این اماکن با ایجاد و توسعه زیر ساخت های گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: دکتر روحانی در پیام نوروزی خود به ایجاد فرصت های شغلی جدید تاکید کرده و بر همین اساس دولت نیز برای ایجاد، بهبود و افزایش محیط های کسب و کار برنامه ریزی کرده است و توسعه صنعت گردشگری از بهترین راه های توسعه و بهبود کسب و کار می باشد.

فرماندار شهرستان جلفا ادامه داد: یکی دیگر از هسته های سند تدبیر و توسعه شهرستان جلفا توسعه کشاورزی با رویکرد باغی و آبزی پروری و در قالب ایجاد مجتع های بزرگ آبزی پروری و ایجاد صنایع تعدیلی با توجه به باغات و مجتمع های گلخانه ای شهرستان می باشد.

زاهد محمودی عنوان کرد: سومین هسته کلیدی شهرستان هسته حمل و نقل و بازرگانی بوده و با توجه به اینکه جلفا قطب حمل و نقل و ترانزیت استان می باشد اهمیت فراوانی دارد.

وی اظهار کرد: هدف اصلی این هسته توسعه زیرساخت های حمل و نقلی، ریلی و تقویت حمل و نقل بین المللی می باشد.

فرماندار شهرستان جلفا بزرگترین تلاش دولت تدبیر و امید در بحث توسعه زیر ساخت های حمل و نقلی را اجرای بزرگراه مرند – جلفا دانست و گفت: این بزرگراه با مشارکت منطقه آزاد ارس و اداره راه و شهرسازی در دست احداث می باشد و در سال ۹۵ به صورت کامل زیر بار ترافیک خواهد رفت.

زاهد محمودی هسته کلیدی دیگر سند تدبیر و توسعه شهرستان جلفا را هسته صنعت و معدن بیان کرد و افزود: شهرستان جلفا از پتانسیل بسیار بالایی در حوزه صنعت و معدن برخوردار است که منطقه آزاد ارس به عنوان صنعتی ترین منطقه آزاد کشور نمونه روشن این موضوع است.

وی ادامه داد: در همین راستا و برای تقویت این هسته، ناحیه های تخصصی صنعتی مانند: ناحیه صنعتی ارسی، ایری و سیه رود در شهرستان ایجاد شدند و نواحی صنعتی دیگری نیز در حال احداث می باشند.

 

 

 

 

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :