- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

توسعه صنعت گردشگری، گام بلند در راستای بهبود کسب و کار

به گزارش موج ارس جلفا [1]، فرماندار شهرستان جلفا در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اینکه جلفا اکنون به قطب گردشگری استان تبدیل شده است، گفت: وجود اماکن متعدد تاریخی، فرهنگی و مذهبی در جلفا و طبیعت زیبای ارس باعث شده تا جلفا به اصلی ترین قطب گردشگری استان تبدیل شود.

زاهد محمودی با اشاره به سند تدبیر و توسعه شهرستان افزود: توسعه گردشگر و توریسم از هسته های کلیدی این سند می باشد و با توجه به وجود اماکن گردشگری متعدد در شهرستان، اهداف این هسته، حفظ و احیا این اماکن با ایجاد و توسعه زیر ساخت های گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: دکتر روحانی در پیام نوروزی خود به ایجاد فرصت های شغلی جدید تاکید کرده و بر همین اساس دولت نیز برای ایجاد، بهبود و افزایش محیط های کسب و کار برنامه ریزی کرده است و توسعه صنعت گردشگری از بهترین راه های توسعه و بهبود کسب و کار می باشد.

فرماندار شهرستان جلفا ادامه داد: یکی دیگر از هسته های سند تدبیر و توسعه شهرستان جلفا توسعه کشاورزی با رویکرد باغی و آبزی پروری و در قالب ایجاد مجتع های بزرگ آبزی پروری و ایجاد صنایع تعدیلی با توجه به باغات و مجتمع های گلخانه ای شهرستان می باشد.

زاهد محمودی عنوان کرد: سومین هسته کلیدی شهرستان هسته حمل و نقل و بازرگانی بوده و با توجه به اینکه جلفا قطب حمل و نقل و ترانزیت استان می باشد اهمیت فراوانی دارد.

وی اظهار کرد: هدف اصلی این هسته توسعه زیرساخت های حمل و نقلی، ریلی و تقویت حمل و نقل بین المللی می باشد.

فرماندار شهرستان جلفا بزرگترین تلاش دولت تدبیر و امید در بحث توسعه زیر ساخت های حمل و نقلی را اجرای بزرگراه مرند – جلفا دانست و گفت: این بزرگراه با مشارکت منطقه آزاد ارس و اداره راه و شهرسازی در دست احداث می باشد و در سال ۹۵ به صورت کامل زیر بار ترافیک خواهد رفت.

زاهد محمودی هسته کلیدی دیگر سند تدبیر و توسعه شهرستان جلفا را هسته صنعت و معدن بیان کرد و افزود: شهرستان جلفا از پتانسیل بسیار بالایی در حوزه صنعت و معدن برخوردار است که منطقه آزاد ارس به عنوان صنعتی ترین منطقه آزاد کشور نمونه روشن این موضوع است.

وی ادامه داد: در همین راستا و برای تقویت این هسته، ناحیه های تخصصی صنعتی مانند: ناحیه صنعتی ارسی، ایری و سیه رود در شهرستان ایجاد شدند و نواحی صنعتی دیگری نیز در حال احداث می باشند.