- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

افتتاح دبستان دکتر شریعتی شهرستان جلفا

به گزارش موج ارس جلفا [1]، در این آئین که با حضور مدیرکل اداره تجهیز و نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل منطقه آزاد ارس، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان جلفا و سایر مسئولین شهرستان برگزار شد.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس گفت: دانش آموزان مسئولان آینده این سرزمین هستند و توسعه کشور در گرو تربیت صحیح دانش آموزان است.

محسن خادم عرب باغی اظهار کرد: تقویت بنیان فرهنگی جامعه اولین گام پیشرفت یک جامعه است و باید سرمایه گذاری ها در بخش فرهنگی منطقه افزایش یابد.

وی با اشاره به نیاز منطقه آزاد ارس به نیروی انسانی ماهر گفت: افزایش سطح علمی دانشگاه های منطقه آزاد ارس موثرترین راه برای آموزش نیروی انسانی ماهر است.

عرب باغی در همین راستا افزود: باید معضل اساسی مدرک گرایی در منطقه را ریشه کن کرد و با آوردن اساتید برجسته کشور به افزایش سطح علمی دانشگاه ها کمک کرد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با بیان لزوم توجه به زیرساخت ها اظهار کرد: توسعه منطقه آزاد ارس نیازمند توجه به زیرساخت ها است که مهم ترین این زیرساخت ها، زیرساخت های فرهنگی است.

محمد حسن نژاد ادامه داد: با اینکه در سال های اخیر به زیرساخت های فرهنگی و تجهیز و توسعه مدارس توجه زیادی شده است اما کافی نمی باشد و باید بیش از پیش به این امر توجه نمود.

فرماندار شهرستان جلفا در این آئین با تاکید بر توسعه زیرساخت ها گفت: در سال های اخیر حرکت عظیمی برای توسعه زیرساخت ها انجام گرفته است که لازم است این حرکت حفظ و ادامه یابد.

زاهد محمودی با اشاره به دوران پس از تحریم ها افزود: در دوران پسا تحریم باید از فرصت های ایجاد شده برای سرمایه گذاری ها و توسعه زیرساخت ها حداکثر استفاده را ببریم.

در پایان آئین افتتاح دبستان دکتر شریعتی جلفا، با اهدای لوح سپاس از طرف مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی توسط مدیرکل نوسازی، تجیز و توسعه مدارس استان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان جلفا به مدیرعامل و معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس از زحمات آنان قدردانی شد.

لازم به ذکر است که دبستان دکتر شریعتی با همکاری سازمان منطقه آزاد ارس و اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی با زیربنای دوهزار و ۴۰۰ متر مربع و در قالب ۱۲ کلاس و با مبلغی بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال در عرض کمتر از یکسال احداث شده و به بهره برداری رسیده است.

همچنین آئین کلنگ زنی فاز توسعه ای این مجموعه آموزشی با احداث یک باب مدرسه ۱۲ کلاسی جدید ویژه سطح متوسطه اول توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان جلفا، مدیرکل نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس استان آذربایجان شرقی و با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان جلفا، مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، شهردار و رئیس شورای اسلامی جلفا برگزار شد.