- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

تجمع علما و طلاب شهرستان جلفا در اعتراض به فاجعه منا

به گزارش موج ارس جلفا [1]، صبح امروز در پی حادثه فاجعه بار منا علما و طلاب شهرستان جلفا در حوزه علمیه هادیشهر تجمع کردند.

در این مراسم علما و طلاب شهرستان با سردادن شعارهای << مرگ بر آل سعود>>، <<آل سعود ننگت باد ننگت باد>>، <<مرگ بر آمریکا>> انزجار خود را نسبت به بی لیاقتی این رژیم در مناسک حج اعلام کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جلفا در این مراسم بی کفایتی و سوء مدیریت مسئولان سعودی را عامل اصلی این فاجعه برشمرد و افزود: عربستان سعودی امسال در برگزاری مناسک حج یک بار دیگر حوادثی را تکرار کرد که نشان از بی لیاقتی و ضعف آنها در برگزاری مراسم حج دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد ابراهیم سید محمدی اظهار کرد: در همان روزی که مسلمانان در منا در حال کشته شدن بودند، عناصر عربستانی در یمن مردم را به خاک و خون کشیده اند و رژیمی که سرگرم نسل کشی در یمن، سوریه و عراق و به دنبال تامین گروه های تکفیری در جای جای کشورهای اسلامی است، دیگر تمرکزی برای اداره مراسم حج ندارد.

وی ادامه داد: کشورهای اسلامی باید با مراجعه به دادگاه بین الملل و مطالبه این موضوع کشور عربستان را مجبور به پاسخگویی و محاکمه کنند.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی بیان کرد: حج مربوط به همه کشورهای اسلامی است و کشته شدگان از تمام کشور های اسلامی می باشند و باید مدیریت حج به دست سازمان کنفرانس اسلامی بیفتد و تمام کشور های اسلامی در این زمینه صاحب نظر باشند.