- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

هفتمین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس منصوب شد

به گزارش موج ارس جلفا [1]، سایت رسمی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نوشت: با صدور حکمی از سوی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، “مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ارس” منصوب شد.

در این حکم اکبر ترکان، “جمشید تقی زاده” را به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری، صنعتی ارس منصوب کرده است.

در این حکم آمده است: به استناد ماده (۶) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و با توجه به تفویض اختیار ریاست محترم جمهوری، نظر به سوابق و تجربیات ارزشمند به موجب این ابلاغ به عنوان “رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس” منصوب می شوید.

برنامه ریزی و مدیریت در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی (گسترش و تسهیل صادرات و سرمایه گذاری و همچنین فراهم سازی زمینه های مناسب جهت انتقال فناوری های پیشرفته، حضور فعال در بازارهای منطقه ای و جهانی) و همچنین ارتقای سطح اشتغال و مشارکت جامعه و مردم در برنامه های توسعه و پیشرفت منطقه از مهم ترین وظایفی است که از جنابعالی انتظار می رود ضمن تعامل و هماهنگی با دبیرخانه شورا، اعضای محترم هیأت مدیره سازمان و بهره گیری از تجارب مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی موفق دنیا در انجام بهینه آن مساعی لازم را معمول دارید.

این درحالیست که چند روز پیش محسن خادم عرب باغی، مدیرعامل پیشین منطقه آزاد ارس، اخیراً طی اظهاراتی جدایی وی از این مسئولیت را شایعه ای بیش ندانسته بود.

وی عدم دسترسی برخی افراد به منافع شخصی از طریق ارس را عامل اصلی بروز برخی شایعه ها دانسته بود و با بیان اینکه سوء استفاده از بیت المال برای اهداف شخصی مغایر با قانون اساسی و ارزش های انقلاب است، اظهار داشت: تا زمانی که در منصب مدیریت سازمان منطقه آزاد ارس هستم دست فرصت طلبان از هرگونه سوء استفاده کوتاه بوده و قطع خواهد شد.

در دو سال اخیر، برخی از جریانات سیاسی از جمله اصلاح طلبان، در صدد کشاندن این نهاد اقتصادی به یک جریان سیاسی بوده و عدم همراهی مدیرعامل وقت با تفکرات جریانات خاص را اهرمی برای برکناری عرب باغی نمایان می کردند.

این درحالی است که انتصابات ترکان بیشتر رنگ و لعاب اقتصادی و تاحدودی کارگزارانی داشته است. به طوری که چهره ی اقتصادی و تکنوکراتی مدیر بر چهره ی سیاسی او بچربد. در تصدیق این تحلیل می توان بر سوابق اقتصادی و مدیریتی تقی زاده اشاره کرد که در هر دوره ای مسئولیت های کلیدی در این حوزه را در اختیار داشت.

برای مثال، ریاست هیات مدیره سازمان صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعاملی شرکت نوسازی ساختمان ایران، مدیرعاملی شرکت سرمایه گذاری وزارت کشور، معاونت سازمان تربیت بدنی، مدیریت تربیت بدنی استان های تهران و آذربایجان شرقی، ریاست کنفدراسیون آسیا، عضویت در هیئت مدیره باشگاه ماشین سازی تبریز و شهردار و فرماندار میانه از جمله سوابق “جمشید تقی زاده” مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد ارس می باشد.