- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

راه اندازی «کافه کتاب» در جلفا ضروری است

به گزارش موج ارس جلفا [1]، صادق احمدی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جلفا اظهار کرد: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به دلایل مختلف کمرنگ شده و این گونه مراکز می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.

وی افزود: راه اندازی مراکزی برای مطالعه و کتابخوانی که دغدغه بسیاری از اهالی است، در کنار کتابخانه های عمومی می تواند برای اصحاب فرهنگ روحیه بخش باشد.

معاون فرماندار جلفا به وضعیت کتابخانه هخای عمومی شهرستان اشاره و تاکید کرد: گسترش فضاهای مناسب مطالعه ای می تواند در تشویق جوانان به سمت مطالعه و کتاب خوانی موثر باشد.

احمدی خاطرنشان کرد: با رونق کافه شهرها می توان در تبدیل شهر به شهرهای الکترونیک قدم های موثری برداشت.

وی با تقدیر از متولیان امر در توسعه و تجهیز کتابخانه های عمومی، همکاری و تعامل شهرداری ها در تخصیص سهم ۲ درصدی به کتابخانه را ستود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جلفا نیز در این نشست از تجهیز و به روز رسانی کتابخانه های مدارس شهرستان به امکانات و کتاب های علمی جدید خبر داد.

اباذر کاظمی برگزاری مسابقات فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی در سطح آموزشگاههای شهرستان را گامی برای ترویج فرهنگ مطالعه بیان کرد.

در این نشست که در گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار برگزار شد؛ از تعدادی از اعضای فعال انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با اهدایی کتاب توسط آموزش و پرورش شهرستان قدردانی شد.

در شهرستان جلفا تعداد سه کتابخانه عمومی در شهرهای جلفا، هادیشهر و سیه رود با بیش از ۶۰ هزر جلد کتاب و ۳ هزار عضو دایر است.