این صفحه را چاپ کن!
بارش باران و لطافت هوا در جلفا

بر اساس اعلام مسوولان هواشناسی در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با 15 درجه سانتیگراد و هریس با 10 درجه سانتیگراد گرمترین و خنک ترین ایستگاه هواشناسی استان می باشند.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، بیشینه دمای هوای جلفا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ درجه سانتی گراد و کمینه آن ۹ درجه سانتی گراد بوده است.

بر اساس اعلام هواشناسی کشور، هم اکنون هوای جلفا با ۹۳ درصد نم نسبی، بارانی بوده و تاکنون ۷/۷ میلیمتر بارندگی صورت گرفته است.

گفتنی است راه های منتهی به منطقه آزاد ارس در محدوده های منفصل نیز باز بوده و هوای سراسر این منطقه در جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی بگلو معتدل می باشد.

لازم بذکر است بر اساس پیش بینی سه روز آتی سازمان هواشناسی کشور طی ۲۴ ساعت اول هوای جلفا با دمای بیشینه ۱۵ درجه و کمینه دمای ۷ درجه ابری و مه آلود گاهی همراه با بارش باران، طی ۲۴ ساعت دوم  با دمای بیشینه ۱۱ درجه و کمینه دمای ۵ درجه نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد و طی ۲۴ ساعت سوم با دمای بیشینه ۱۱ درجه و کمینه دمای ۳ درجه نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با وزش باد اعلام شده است. هم اکنون وضعیت جوی استان آذربایجان شرقی با بارش باران همراه می باشد.

منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا با وجود آب و هوای معتدل و مرطوب یکی از مناطق خوش آب و هوای آذربایجان‌شرقی بوده و به دلیل اختلاف ارتفاع بالای جلفا نسبت به دیگر شهرستان ها دمای هوای این شهر در بیشتر روزهای سال گرم و معتدل است.

شهرستان جلفا در فاصله ۱۳۵ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی واقع شده و از طریق رودخانه مرزی ارس با جمهوری خودمختار نخجوان و کشور ارمنستان مرز آبی مشترک دارد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :