- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

شهرک صنعتی هادیشهر آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران/ بومی‌ها در اولویت دریافت زمین

به گزارش موج ارس جلفا [1]، فرماندار شهرستان‌جلفا در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا با بیان اینکه شهرک‌صنعتی‌هادیشهر در سال ۸۹ به منظور ایجاد واحدهای‌صنعتی کلنگ‌زنی شده و پس از اجرای خیابان‌اصلی و اجرای شبکه‌داخلی‌آب و خط ۲۰ کیلوولت داخل شهرک، متأسفانه بصورت نیمه‌تمام رها شده بود، گفت: با توجه به اینکه از سیاست‌های راهبردی و استراتژیک دولت تدبیر و امید بحث اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت جوانان و افراد جویای‌کار به شهرهای بزرگ است؛ لذا در این راستا حل مشکلات شهرک‌صنعتی‌هادیشهر در اولویت قرار گرفته و با پیگیری‌های به‌عمل آمده جلسات مکرری با مسئولین استانی و صاحبان اراضی واقع در مسیر راه دسترسی شهرک برگزار شده و نهایتاً پس از اخذ رضایت مالکین و ارزیابی کارشناسی املاک، مسیر موردنظر تملک شده و نتایج مطلوبی در به ثمر نشاندن این طرح حیاتی حاصل شده است.

زاهد محمودی تصریح کرد: این شهرک‌صنعتی در زمینی با مساحت ۱۵۰ هکتار با ۷۵ هکتار زمین‌صنعتی، ۵۲ هکتار فضای‌سبز به منظور حفاظت از محیط‌زیست و ۲۲ هکتار مجموعه معابر دسترسی مطالعه، طراحی و احداث شده است.

وی اظهار کرد: برای اجرای شبکه داخلی برق، آب، آماده‌سازی معابر و مخزن ذخیره آب، تملک زمین شهرک و راه دسترسی و تکمیل زیرساخت‌های شهرک در سال‌های ۹۳ و ۹۴ در حدود ۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شهرستانی هزینه شده است.

محمودی با بیان اینکه برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در شهرک‌صنعتی‌هادیشهر داریم، گفت: این شهرک‌صنعتی در زون‌های صنایع‌شیمیایی، کانی‌های غیرفلزی، برق و الکترونیک، صنایع سلولوزی و فلزی، صنایع‌غذایی، نساجی و پوشاک و کاربری‌های عمومی مثل کارگاه‌های صنایع‌چوبی و صنایع‌دستی در حال واگذاری به صنعتگران و تولیدکنندگان واجد شرایط می‌باشد.

فرماندار جلفا با بیان اینکه در حال رایزنی برای کاهش قیمت زمین‌های شهرک‌صنعتی‌هادیشهر در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان هستیم، تصریح کرد: ۳۰ درصد مبلغ زمین واگذار شده به صورت نقدی و مابقی نیز به صورت اقساط دریافت می‌شود.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی دارای پروانه متقاضی دریافت زمین در این شهرک صنعتی شده‌اند.

زاهد محمودی در پاسخ به این سؤال که شهرک‌صنعتی‌هادیشهر به دلیل نزدیکی به منطقه آزاد ارس چه مزایایی برای جذب سرمایه‌گذار دارد، گفت: شهرک‌صنعتی‌هادیشهر در تقابل با منطقه آزاد ارس قرار ندارد بلکه در کنار این منطقه به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بومی احداث شده و به دلیل موقعیت ترانزیتی و قرارگیری در کنار جاده ترانزیت ظرفیت بسزایی به لحاظ دسترسی و … از آن خود ساخته است.

وی افزود: تسهیلات مناسب با اقساط بلندمدت نیز برای واگذاری زمین در این شهرک‌‌صنعتی به متقاضیان ارائه می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در توسعه این شهرک‌ داشته باشد.

محمودی اضافه کرد: همچنین شاید در آینده شهرک‌صنعتی‌هادیشهر به منطقه آزاد ارس بپیوندد و قوانین مناطق آزاد در این شهرک‌صنعتی حاکم شود.

فرماندار شهرستان‌جلفا با اشاره به همجواری این شهرک‌صنعتی با دشت‌گردیان و تولید محصولات کشاورزی متنوع در منطقه، اظهار کرد: شهرک‌صنعتی‌هادیشهر می‌تواند در ایجاد صنایع‌تبدیلی و واحدهای فرآوری محصولات‌کشاورزی پیشرو بوده و به عنوان شهرک فرآوری محصولات‌کشاورزی در کشور مطرح شود.

زاهد محمودی در پایان با بیان اینکه تلاش‌های بسیار زیادی برای توسعه و آماده‌سازی زیرساخت‌های موردنیاز شهرک‌صنعتی‌هادیشهر صورت گرفته و اقدامات مهمی نیز در این زمینه در دست اجرا است، گفت: امیدواریم با فعالیت این شهرک‌صنعتی شاهد کاهش معضل بیکاری و ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان شهرستان‌جلفا و به‌خصوص شهر ۳۲ هزار نفری هادیشهر باشیم و و رفاه و آسایش مردم با بهره‌برداری از آن شکل مطلوبتری به خود بگیرد.