- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

وظیفه امروز ما تقویت جبهه مقاومت اسلامی است

به گزارش موج ارس جلفا [1]، مسئول هیئت‌رزمندگان‌اسلام شهرستان‌جلفا در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا گفت: هیئت‌رزمندگان‌اسلام در سراسر کشور یکی از مجموعه‌هایی است که پس از دوران دفاع‌مقدس شکل گرفت تا خلأ روحیات جهادی و معنوی را در کشور پر کند و نگذارد ارزش‌های اسلامی دوران دفاع‌مقدس و معارف‌دینی رو به افول رود.

حجت‌الاسلام مهدی قارداش‌زاده افزود: این هیئت با این پیام که نمی‌توان بی‌تفاوت نسبت به مسائل فرهنگی و انقلاب بود راه‌اندازی شده ‌است تا پیام عاشورا و شهدا را به نسل‌های آینده انتقال دهد و از ظرفیت جوانان در حفظ و پاسداری از انقلاب بهره‌ بگیرد.

وی هیئت‌رزمندگان‌اسلام را هیئتی جوشیده از متن نیروهای انقلابی، رزمنده و جهادی دانست و ابراز داشت: هیئت‌رزمندگان‌اسلام، هیئت عام و فراگیر است و به همه اقشار جامعه تعلق دارد که می‌کوشد شعارهای دینی، ارزشی و انقلابی و سبک زندگی شهدا، اسلام و امام راحل را به شیوه هیئتی به جامعه تزریق کند.

حجت‌الاسلام قارداش‌زاده با بیان اینکه از بهمن ماه سال ۱۳۸۶ عهده‌دار این مسئولیت بوده است، گفت: الحمدالله با حمایت‌های نماینده‌ولی‌فقیه و امام‌جمعه شهرستان‌جلفا و همیاری و کمک رزمندگان عزیز اسلام در شهرستان و فعالیت واحد پیروان‌عترت‌(ع) خواهران و هیئت نوجوانان و جوانان عاشورایی ما توانستیم جایگاه خوبی را پیدا کنیم یعنی با اجرای برنامه‌های متنوع در مناسبت‌های مختلف توانستیم از پتانسیل بالای رزمندگان عزیز استفاده نمائیم که اگر امکانات بیشتری در اختیار این هیأت قرار گیرد ما توان به اجراء درآوردن و تحقق فرمایشات مقام‌معظم‌رهبری در خصوص مقابله با نفوذ و تهاجم‌فرهنگی دشمنان جمهوری‌اسلامی را داریم چون این رزمندگان در همه ابعاد فرهنگی تجربه فراوانی دارند که باید از آنها استفاده شود.

وی با بیان اینکه رویکرد هیئت‌رزمندگان‌اسلام این است که هر کجا نیاز به حضور باشد، در آنجا ورود پیدا کرده و ایفای نقش کند، به تشریح عملکرد این هیئت در ماه‌محرم سال‌جاری پرداخت و گفت: اقامه نماز جماعت صبح، قرائت زیارت پرفیض عاشورا و پذیرائی از عزاداران در دهه اول ماه‌محرم با حضور خواهران و برادران در مساجد جامع شهرهای جلفا و هادیشهر برگزار گردید.

حجت‌الاسلام قارداش‌زاده در این خصوص تصریح کرد: سال گذشته در همایش هیئت‌رزمندگان‌اسلام سراسر کشور مراسم زیارت عاشورا شهرستان‌جلفا به عنوان الگو به دیگر شهرستان‌ها معرفی و ارائه گردید که نتیجه تلاش و همکاری‌های امامان جماعت و هیات‌امنای مساجد جامع شهرهای جلفا و هادیشهر، ادارات دولتی، نهادهای نظامی و انتظامی، بسیجیان و مردم ولایتمدار شهرستان‌جلفا بود به همین دلیل جا دارد از همه آنها تشکر و قدردانی نمایم.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام جلفا به دیگر برنامه‌های اجرایی این هیئت در دهه اول ماه‌محرم نیز اشاره‌ای داشت و گفت: علاوه بر برنامه فوق، همایش شیرخوارگان حسینی نیز توسط واحد پیروان عترت‌(ع) خواهران در اولین جمعه ماه‌محرم یعنی جمعه ۲۴مهر‌ماه برگزار شد.

وی همچنین افزود: نماز ظهر عاشورا دیگر برنامه‌ای است که در دهه اول ماه‌محرم برگزار شد، به دلیل اینکه هدف و آرمان قیام امام حسین‌(ع) حفظ ارزش‌های دینی و شعائر الهی بود ما چند سال است که برای بهتر برگزار شدن این امر مهم درکنار نهادهای مربوطه به پای کار آمده‌ایم و همه ساله شاهد بهتر برگزار شدن این فریضه الهی هستیم.

وی دیگر برنامه هیئت‌رزمندگان‌اسلام در ماه‌محرم سال‌جاری را برگزاری یادواره‌های شهدا عنوان و تصریح کرد: یادواره‌های شهدا با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین احیا و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و انتقال آن به نسل جدید و بازخوانی رشادت و حماسه‌آفرینی‌های دلاوران بی‌ادعا با خاطره‌گویی رزمندگان و همرزمان شهدا برگزار می‌شوند.

حجت‌الاسلام مهدی قارداش‌زاده با بیان اینکه یادواره‌ها با درخواست خود خانواده‌های شهدا برگزار می‌شوند، گفت: شاید بعضی‌ها فکر کنند که یادواره‌ها بودجه دارند، در حالی که اصلاً این طور نیست و تمام یادواره‌های هیئت رزمندگان اسلام شهرستان‌جلفا به همت خود خانواده‌های شهداء و مردم برگزار می‌شود.

وی افزود: یادواره‌ها هزینه‌هایی مثل تبلیغات، سخنران، مداح و پذیرایی دارند که عمده‌ی این هزینه‌ها را خانواده‌های شهدا، افراد خیر و علاقه‌مند به شهدا تأمین می‌کنند.

مسئول هیئت‌رزمندگان‌اسلام جلفا اضافه کرد: ما از خانواده‌های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع‌مقدس درخواست داریم که خاطرات خودشان را به صورت شفاهی یا مکتوب و یا تصویری در اختیار ما بگذارند.

وی در قسمتی دیگر از صحبت‌های خویش با بیان اینکه وظیفه امروز ما تقویت جبهه مقاومت اسلامی است، گفت: با توجه به شرایط موجود در منطقه، محور فعالیت‌های هیئت‌رزمدگان‌اسلام شهرستان‌جلفا تشریح جبهه مقاومت اسلامی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی با هدف تقویت جبهه مقاومت اسلامی است.

حجت‌الاسلام قارداش‌زاده افزود: در این راستا چند روز پیش همایشی با عنوان «بررسی نقش و جایگاه ملت بزرگوار ایران در جبهه مقاومت اسلامی» با سخنرانی حجت‌الاسلام مجتبی نظری، معاون فرهنگی جبهه مقاومت اسلامی شمال‌غرب کشور به همت هیئت‌امنای حسینیه چهارده‌معصوم‌(ع) هادیشهر در این حسینیه برگزار شد.

وی اضافه کرد: همچنین مراسم مشابه دیگری نیز ۲۵ آبان‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام نظری در مسجد جامع کوی حقوردی‌آباد جلفا برگزار شد.

مسئول هیئت‌رزمندگان‌اسلام شهرستان‌جلفا خاطرنشان کرد: هیئت‌رزمندگان‌اسلام جلفا با دست‌خالی روی پای خود ایستادند و ایستادگی می‌کنند و این نشان از غرور و عظمت رزمندگان ما می‌باشد که همچنان روحیه رزمندگی‌شان که در جبهه‌ها داشتند را حفظ کردند. یکی از دغدغه‌های ما نداشتن یک مکان ثابت برای دور هم بودن و دور هم نشستن رزمندگان می‌باشد، ما هنور یک جایگاهی برای بچه حزب‌اللهی‌ها نداریم.

حجت‌الاسلام مهدی قارداش‌زاده بیان کرد: یک خانم خیر هادیشهری که نخواست نامش اعلام شود قطعه زمینی به مساحت ۶۰۰ مترمربع را برای احداث حسینیه سیدالشهداء‌(ع) هیئت‌رزمندگان‌اسلام اهدا نموده است.

وی افزود: برای اجرای عملیات ساخت و احداث این حسینیه نیاز به مساعدت و کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم خیر می‌باشد تا إن‌شاءالله هر چه سریع‌تر و بهتر شاهد ساخت و بهره‌برداری از این مکان معنوی و فرهنگی باشیم.