این صفحه را چاپ کن!
نسرین آقائی

نسرین آقائی اولین حافظ کل قرآن‌کریم شهرستان‌جلفا، در 22 خرداد‌ماه سال 1369 در هادیشهر در خانواده‌اى متدین و مذهبى پا به عرصه گیتی نهاد.

به گزارش موج ارس جلفا، نسرین آقائی اولین حافظ کل قرآن‌کریم شهرستان‌جلفا، در ۲۲ خرداد‌ماه سال ۱۳۶۹ در هادیشهر در خانواده‌اى متدین و مذهبى پا به عرصه گیتی نهاد.

وی که اکنون لیسانس مامائی دارد و در همین زمینه مشغول به کار می‌باشد، ۳ بار تصمیم به حفظ قرآن‌کریم می‌گیرد اما ۲ بار به دلایلی موفق به این کار نمی‌شود تا اینکه از شهریور‌ماه سال ۸۸ که مصادف با ماه‌مبارک‌رمضان بود، به‌طور جدی شروع به حفظ می‌کند و در آن زمان که تازه وارد دانشگاه شده بود، تنها مشغله‌اش حفظ قرآن بود و در نهایت به لطف امام‌زمان‌(عج) پس از دو سال و نیم در اسفند‌ماه ۹۰ در اردوی راهیان‌نور در منطقه شلمچه این کار را به طور کامل با حفظ کل قرآن‌کریم به پایان رساند.

خانم آقائی درخصوص اینکه چرا تصمیم به اتمام حفظ کامل قرآن‌کریم در راهیان‌نور کرده بود، می‌گوید: چون در ماه‌مبارک‌رمضان شروع به حفظ کامل قرآن کرده بودم دوست داشتم و نهایت سعی‌ام را هم می‌کردم تا در روز مبارک و خاصی نیز به پایان برسانم که الحمدالله با کمک و خواست خداوند این امر در اردوی راهیان‌نور و آن هم در منطقه شلمچه محقق شد.

وی در پاسخ به این سؤال که چه کسی استاد و راهنمایشان بود، می‌گوید: به تنهایی و بدون راهنمایی استاد و تنها با کمک خداوند متعال به حفظ کردن قرآن مشغول بودم. بعضی اوقات که به یک آیه طولانی برخورد می‌کردم، با خودم می‌گفتم که چطور باید این آیه را حفظ کنم و چون هیچ استادی برای راهنمایی در این زمینه نداشتم می‌گفتم دیگر نمیتوانم به حفظ کردن ادامه دهم. اما چون در اول کار بر خدا توکل کرده بودم و پا پیش گذاشته بودم برای همین با گذشت مدت زمان کمی احساس آرامش عمیقی وجودم را فرامی‌گرفت و باعث میشد به حفظ‌کردن ادامه دهم و در نهایت هم موفق شدم قرآن را به طور کامل حفظ کنم و جالب اینجاست که وقتی دوره تربیت مربی در شهرستان برگزار می‌کردند، رفتم و در دوره شرکت کردم و موقعی که استاد از روش‌های حفظ قرآن می‌گفت من خیلی متعجب شدم چون دقیقاً همان روش‌هایی را گفت که من خودم با آن روش‌ها حفظ کرده بودم.

از تأثیر قرآن‌کریم در زندگی وی جویا شدیم که گفت: تأثیر قرآن در زندگی من غیرقابل انکار است به‌طوری‌که موفقیت‌ها، نظم، برخورد صحیح با دیگران، احترام به بزرگترها، تعامل با کوچکترها و… در زندگی‌ام را به برکت قرآن میدانم و موضوع دیگر اینکه در تمامی مراحل زندگی چه در غم‌ها و چه در شادی‌ها همیشه به دامن قرآن چنگ میزنم و آن را مصلحت میدانم و بدین صورت تحمل شرایط سخت برایم راحت‌تر می‌شود و در نهایت اگر بخواهم در یک جمله تأثیر قرآن در زندگی‌ام را بیان کنم می‌توانم بگویم که قرآن‌کریم روش درست زندگی کردن را به من آموخته است.

نسرین آقائی که هم‌اکنون در زمینه فعالیت‌های قرآنی در مؤسسه نورالقرآن‌ارس مشغول فعالیت و تدریس قرآن‌کریم می‌باشد، سال ۹۳ به اولین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم مناطق آزاد کشور در چابهار اعزام می‌شود که در رشته حفظ ۱۵ جزء مقام سوم این مسابقات را به دست می‌آورد.

وی از حمایت‌های بی‌دریغ خانواده خود به ویژه مادر مهربانش نهایت تشکر و قدردانی را کرده و امید دارد بتواند زحمات آنان را جبران کند.

خانم آقائی در پایان ضمن اظهار گلایه از عدم حمایت مطلوب مسئولین شهرستان‌جلفا نسبت به فعالیت‌های قرآنی، با تصریح بر فراوانی استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی در این شهرستان می‌گوید: شیرازه نظام‌مقدس‌جمهوری‌اسلامی بر پایه فرهنگ دینی و قرآنی استوار است و مسلماً هر‌گونه بی‌توجهی و کم‌توجهی نسبت به مسائل قرآنی، به تضعیف نظام منجر خواهد شد و خسارات جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت لذا مسئولین باید نسبت به تقویت بنیه‌فرهنگی و قرآنی اهتمام نمایند و از همه امکانات در راستای تقویت و گسترش فرهنگ قرآنی استفاده نمایند.

وی ادامه می‌دهد: امام‌زمان‌(عج) پدر معنوی ما هستند اکنون که ظهور ندارند بر ما لازم است که به فرموده نائب بزرگوار آن حضرت، امام خامنه‌ای‌(مد‌ظله‌العالی) مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن‌کریم جامه عمل بپوشانیم و در تحقق این مهم هر چه بیشتر و بهتر تلاش نماییم.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :