- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

مراسم گرامیداشت علامه سید محمدحسین طباطبایی در دانشگاه آزاد جلفا برگزار شد

به گزارش موج ارس جلفا [1]، در راستای شناخت بیشتر ابعاد شخصیت فردی، علمی و معنوی و اجتماعی علامه سید محمدحسین طباطبایی مراسم گرامیداشت این عالم فقید فرزانه، بزرگ مرد تاریخ آذربایجان با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین لشکری و کشوری شهرستان جلفا و همچنین اساتید و دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی جلفا در سالن آمفی تئاتر این واحد دانشگاهی برگزار شد.

محمدحسین صادقی، رئیس دانشگاه آزاد واحد جلفا در ابتدای این مراسم ضمن تشکر از حاضرین در این مراسم با اشاره به شخصیت بی نظیر استاد در تبحر به علوم و فنون و خصوصاً فقه، اصول،اخلاق، فلسفه، ریاضی و آگاهی ایشان به دانش های اسلامی گفت: دانشگاهیان بایستی با الگو قرار دادن خصوصیات تدریس علامه و رمز موفقیت وی را که همانا توسل به اهل بیت (ع) بود سرلوحه خود قرار دهند.

در ادامه این مراسم امام جمعه شهرستان جلفا بعنوان سخنران ویژه این مراسم با تقدیر و تحسین سرپرست واحد بین المللی جلفا و دست اندرکاران این همایش، برگزاری این مراسم را در شهر مرزی جلفا کار بزرگ قلمداد کرده و گفت: خوشبختانه استان ما از شخصیت های علمی و دینی بزرگ زیادی برخوردار است متاسفانه در شناخت این بزرگان به نسل جدید موفق نبوده ایم فلذا مجموعه دانشگاهی واحد بین المللی جلفا قدم بزرگی در این راستا برداشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری در ادامه به بزرگان دینی که از استان زرخیز آذربایجان قد علم نموده اند اشاره کرده و گفت: بزرگانی چون علامه امینی علامه طباطبایی، علامه جعفری و علامه میرزاعلی اکبر تبریزی و ده ها علامه دیگر که استان ما را به قول بزرگان علامه خانه نموده ولی متاسفانه گفتمان در باب شناخت این بزرگان بسیار کم است.

رئیس حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به مقام معنوی این بزرگان و بویژه علامه طباطبایی گفت: شناخت آنها از خداوند و ائمه و رسول اکرم منحصر بفرد می باشد و ما از درک این شناخت عاجزیم.

وی در ادامه با انتقاد از اینکه با وجود علمای بزرگ دینی و علمی بویژه در حوزه علوم انسانی هنوز هم در مباحث علمی از جمله در حوزه روان شناسی در دانشگاه ها به علوم حاصله از دانشمندان خارجی استناد می کنیم، گفت: بنابر تاکید مقام معظم رهبری بایستی نسبت به بهره گیری از علم علما و دانشمندان اسلامی همت بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه جلفا در ادامه به تشریح درجات علمی و معنوی و ویژگی های منحصر به فرد علامه سید محمد حسین طباطبایی پرداخته و بر شناخت بیشتر ابعاد شخصیتی وی تاکید کرد.

در ادامه این مراسم از ۲۳ نفر از منتخبین قرآنی دانشگاه آزاد واحد بین المللی جلفا با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.