این صفحه را چاپ کن!
توسعه روستایی بدون مشارکت روستاییان امکان پذیر نیست/ لزوم ایجاد صنایع مرتبط با کشاورزی در روستاها

فرماندار شهرستان جلفا گفت: خودکفایی و توسعه روستاها از طريق ايجاد صنايع مرتبط با كشاورزی همچون صنايع تبديلی، صنايع دستی، گردشگری و كارهای ديگری كه می تواند در ارتباط با روستاها انجام شود، امری شدنی است.

به گزارش موج ارس جلفا، فرماندار شهرستان جلفا در همایش بررسی روند توسعه پایدار روستایی شهرستان جلفا ضمن تبریک پیشاپیش دهه مبارک فجر اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روند رسیدگی به روستاها و عمران و آبادانی روستاها رشد چشمگیری یافت و امروز شاهد آن هستیم که بخش قابل توجهی از روستاها از امکانات مهمی همچون برق، شبکه آب لوله کشی، خانه بهداشت و شبکه گازرسانی برخوردار هستند.

زاهد محمودی با تأکید بر اینکه دولت تدبیر و امید نسبت به حل مسائل روستاها جدی است، تصریح کرد: یکی از برنامه های دولت ارتقاء جایگاه شوراهای اسلامی روستاهاست و معتقد هستیم جایگاه این شوراها باید ارتقا پیدا کند و بتوانند در مسائل روستا تأثیرگذار باشند.

وی مشارکت روستاییان را شرط اصلی توسعه روستایی دانست و گفت: نقش شوراها و دهیاران در ایجاد زمینه های فرهنگ مشارکت مردمی روستایی در راستای توسعه و آبادانی روستاها مؤثر و عملکرد آنها در تأمین معیشت و رفاه و آسایش مردم روستا تعیین کننده می باشد.

فرماندار شهرستان جلفا وجود سرمایه گذار در منطقه را مایه رونق اقتصادی عنوان داشته و خطاب به دهیاران و شوراها تأکید کرد: ایجاد زمینه و بسترهای لازم در راستای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در روستاها، از وظایف دهیاران و شوراها محسوب شده و امکان پیشرفت و توسعه روستایی و در نتیجه ایجاد فرصت های اشتغال در سطح شهرستان از ثمرات وجود سرمایه گذار است.

محمودی همچنین به لزوم توجه به بحث افزایش درآمد و خودکفایی روستاییان اشاره کرد و با تأکید بر شناسایی ظرفیت های روستاها در حوزه های مختلف، خاطرنشان کرد: نباید هیچ محدودیتی برای استفاده از این ظرفیت ها قایل باشیم.

وی افزود: خودکفایی و توسعه روستاها از طریق ایجاد صنایع مرتبط با کشاورزی همچون صنایع تبدیلی، صنایع دستی، گردشگری و کارهای دیگری که می تواند در ارتباط با روستاها انجام شود، امری شدنی است.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :