- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

منطقه آزاد ارس نقش مهمی در روابط اقتصادی ایران و نخجوان دارد

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، منصور آیرم یکی از اهداف مهم و کلیدی دولت یازدهم را توسعه روابط خارجی و بخصوص با کشورهای همسایه عنوان کرد و افزود: در این بین نقش موثر منطقه آزاد ارس با موقعیت ویژه و همسایگی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان حایز اهمیت است.

آیرم در حاشیه بازدید از کارخانه های فعال و در حال احداث منطقه آزاد ارس گفت: آنچه که مشهود است و گزارش ها نشان می دهد در مدت یکسال گذشته تحولات اساسی در زمینه فعالیت های اقتصادی در منطقه آزاد ارس صورت گرفته که مزیتی برای تقویت بیش از پیش روابط ایران و نخجوان است.

وی با بیان اینکه روابط ایران و نخجوان خوب و در حال توسعه است، تصریح کرد: روند موفقیت آمیز مذاکرات تیم سیاست خارجی دولت و چهار دور مذاکره مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بیانگر علاقمندی طرفین به توسعه روابط همه جانبه است.

این مقام مسوؤل افزود: برنامه های مدونی برای توسعه روابط با کشورهای همسایه شمال غرب تدوین شده و در حال اجرا می باشد.

نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و اعضای شورای تامین شهرستان جلفا و بازدید از پایانه مرزی جلفا و فعالیت های اقتصادی منطقه آزاد ارس در زمینه های تولید، صنعت، کشاورزی، تجارت و گردشگری از جمله برنامه های سرکنسول ایران در جمهوری خودمختار نخجوان در این منطقه بود.

منطقه آزاد ارس بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران در شمال غرب ایران و در ۱۳۵ کیلومتری مرکز استان آذربایجان شرقی قرار داشته و با کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز می باشد.