- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

تولید و صادرات اصل مهم در مناطق آزاد است

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، مهدی بازارگان هدف از ایجاد هفت منطقه آزاد جدید در کشور را تقویت بنیه تولید، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش صادرات عنوان کرد.

وی رویکرد صادراتی در مناطق آزاد را مهم ارزیابی کرد و افزود: توجه به توسعه تولید و صنعت، جذب سرمایه گذاران و ارتقاء سطح تکنولوژی کارخانجات می تواند مناطق آزاد را به الگوی موفق تحقق اقتصاد مقاومتی باشند.

بازارگان گفت: در حوزه جذب سرمایه گذاران خارجی اولویت با همسایگان مناطق بوده و محدودیتی نسبت به سایر کشورها در قالب قوانین کشور وجود ندارد.

وی ضمن تقدیر از عملکرد مثبت مدیریت منطقه آزاد ارس طی دو سال اخیر در توسعه تولید و صنعت، با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری ارس، رودخانه ارس و دشت های حاصلخیز این منطقه را مزیت کم نظیر برای تبدیل ارس به قطب صنعت کشاورزی دانست و گفت: محصولات کشاورزی یکی از نقاط قوت مهم کشور محسوب می شوند.

منطقه آزاد ارس بعنوان صنعتی ترین، سرمایه پذیرترین و گردشگر پذیرترین منطقه آزاد ایران از جایگاه ویژه ای در بین گردشگران و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی برخوردار می باشد. این منطقه آزاد در چهار محدوده منفصل در جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی بگلو با جمهوری خودمختار نخجوان و کشورهای ارمنستان و آذربایجان هم مرز بوده و فعالیت های اقتصادی مختلف در زمینه صنعت، تولید، بازرگانی، صادرات، کشاورزی و گردشگری در این منطقه رونق دارد.