- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

آغاز فاز دوم عملیات مرمت و محوطه سازی حمام تاریخی جلفا

به گزارش موج ارس جلفا [1]، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، یوسف داداش زاده افزود: با توجه به ضرورت حفاظت و صیانت از این اثر ارزشمند تاریخی، مرمت بخش بینه حمام، تعمیرات سطوح داخلی، سنگ کاری و بازسازی سردر و نمای بیرونی، بازسازی خزینه ها، حفرکانال برای دفع نم و رطوبت و محوطه سازی از جمله عملیات در حال اجرا در این اثر تاریخی است.

وی پروژه احیاء و محوطه سازی حمام تاریخی جلفا را به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار حوزه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان در سالجاری اعلام کرد.

داداش زاده اضافه با بیان اینکه بهره برداری از این بنای تاریخی در راستای توسعه مباحث فرهنگی در محدوده منطقه آزاد ارس است اظهار داشت: اجرای فاز دوم عملیات احیاء و محوطه سازی حمام تاریخی جلفا یک سال طول خواهد کشید و این بنای تاریخی پس از مرمت به عنوان یک مجموعه فرهنگی قابل بهره برداری خواهد بود.

داداش زاده ضمن تشکر از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی در جهت تهیه طرح مرمت و نظارت بر روند اجرای پروژه، از معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس نیز تقدیر کرد.