این صفحه را چاپ کن!
هوشمندسازی مدارس، ارتقای کیفیت آموزشی و توسعه فرآیند تربیتی در ارس ضروری است

محسن خادم عرب باغی در مراسم معارفه مدیر آموزش و پرورش منطقه آزاد ارس بر هوشمندسازی مدارس، ارتقای کیفیت آموزشی و توسعه فرآیند تربیتی در ارس تاکید کرد.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، طی حکمی از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و طبق پیشنهاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، اباذر کاظمی بعنوان مدیر آموزش و پرورش منطقه آزاد ارس منصوب شد.
در مراسم معارفه مدیر آموزش و پرورش منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی گفت: با استناد به بند ب ماده ۲۷ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی و بند الف ماده ۱۱۲ قانون برنامه پنجم توسعه کشور ، با تفویض اختیارات وزارت آموزش و پرورش به سازمان منطقه آزاد ارس آقای اباذر کاظمی با حفظ سمت، بعنوان مدیر آموزش و پرورش این منطقه انتخاب گردید.
مدیرعامل سازمان منطق آزاد ارس با اشاره به اینکه بعد از منطقه آزاد کیش، ارس دومین منطقه آزاد است که مدیریت آموزش و پرورش آن تفویض شده است، تاکید کرد: مدارس محدوده منطقه آزاد ارس بایستی بعنوان الگو باشند و از اینرو هوشمند کردن مدارس، ارتقای کیفیت آموزشی و توسعه فرایند تربیتی در محدوده ارس لازم و ضروری است.
وی همچنین گفت: تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه تجهیز مدارس شهرستان توسط سازمان انجام گرفته و انتظار میرود ضمن توجه به بهسازی ونوسازی فضای مدارس و تلاش در راستای ارتقای کمی شاخص های آموزشی و پرورشی به ارتقای کیفیت آموزش و پرورش نگاهی عالمانه و هوشمندانه داشته باشیم.
فرماندار شهرستان جلفا در این مراسم ضمن تشکر از حمایت هایی که تاکنون توسط ارس در تجهیز و توسعه امکانات در مدارس شهرستان گفت: امکانات و ظرفیت شهرستان جلفا محدود است و قطعا این اقدام در حوزه آموزش و پرورش و تفویض آن به منطقه آزاد ارس گامی بزرگ و موثر در توسعه و بهبود کیفیت آموزشی خواهد بود.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در ادامه گفت : علم و دانش مقدمه نگرش و رویکرد اقتصادی است و اقتصاد پویا زمینه های رشد علمی در هر منطقه را فراهم می کند و تلاش در راستای اقتصاد دانش محور و دانش اقتصاد بنیان را از مدیریت آموزش و پروش ارس انتظار داریم.
علمی تصریح کرد : یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت هر جامعه، آموزش و پرورش آن جامعه است و تجربه نشان داده است که چگونگی وضعیت آموزش و پرورش در کشورهای مختلف، داستان رشد و انحطاط هر کشور در طول حیات تاریخی آنهاست.
در پایان این مراسم مدیرآموزش و پرورش منطقه آزاد ارس، ساماندهی، هوشمندسازی، ایجاد زیرساختهای مناسب و ایجاد مدارس الگومحور در سطح کشور، ایجاد رشته های فنی حرفه ای و صنعتی هم معیار با نیازهای منطقه، همخوانی مدارس و رشته ها با ماهیت صنعتی منطقه را از مهمترین برنامه های کاری خود معرفی کرد.
گفتنی است مراسم معارفه مدیر آموزش و پرورش منطقه آزاد ارس با حضور مدیرعامل و معاونین و مدیران منطقه آزاد ارس، فرماندار شهرستان، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، شهردار و رئیس شورای شهر جلفا و برخی از مسئولان شهرستان و فرهنگیان برگزار شد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :