- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

ضرورت ایجاد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی درجلفا

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از ایرنا، زاهد محمودی روز سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی برای راه اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این شهرستان افزود: هم اکنون بسیاری از محصولات باغی و زراعی آذربایجان شرقی از باغ های این شهرستان تولید می شود و این امر نیازمند توجه بیشتر است.
وی افزود: در سایه توجه دولت تدبیر و امید رونق کشاورزی دراین شهرستان شتاب گرفته و حمایت همه جانبه ازکشاورزان و باغدارها با اعطای تسهیلات را می طلبد.
محمودی توسعه بخش کشاورزی را از هسته های اصلی چهارگانه سند تدبیر و توسعه شهرستان جلفا نام برد و افزود: وجود منابع غنی آب کشاورزی و دشت های حاصل خیز ضرورت توجه به بخش کشاورزی را در شهرستان جلفا دو چندان کرده است.
وی از دشت های حاصل خیز گوردیان و گلفرج و باغ های واقع در حاشیه رودخانه ارس به عنوان ظرفیت غنی کشاورزی شهرستان یاد کرد و افزود: با بهره مندی کشاورزان منطقه از مزایای صندوق راندمان تولید محصول های کشاورزی افزایش می یابد.
محمودی به فعالیت تعاونی های متعدد کشاورزی در شهرستان اشاره و اظهار کرد: با عضویت این تعاونی ها در صندوق توسعه بخش کشاورزی، وضع درآمدی و معیشتی بهره برداران کشاورزی بهبود خواهد یافت.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز دراین نشست به مزایای صندوق توسعه بخش کشاورزی اشاره و گسترش این صندوق درشهرستان ها را به سود بخش کشاورزی دانست.
اکبرفتحی، حمایت از کشاورزان و توسعه کشاورزی را فلسفه صندوق توسعه بخش کشاورزی بیان کرد و افزود: هم اکنون استان دارای تنها یک صندوق توسعه حمایت از کشاورزی بوده و شهرستان جلفا اولین شهرستان برای راه اندازی این صندوق است.
وی افزود: ۴۹ درصد از سرمایه این صندوق دولتی و۵۱ درصد آن مردمی و کشاورزان هستند.
فتحی اضافه کرد: تسهیلاتی که از طریق این صندوق در اختیار کشاورزان قرار می گیرد با نرخ چهاردرصد است که تاثیر بسزایی درافزایش راندمان و توسعه بخش کشاورزی استان و شهرستان در پی خواهد داشت.