- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

دولت یازدهم سرمایه گذاری کلانی برای جوانان انجام داده است

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از وقت نیوز، صادق احمدی روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان اظهار کرد: جوانان به عنوان سرمایه های اصلی کشور باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند که این امر در دولت یازدهم به خوبی دنبال می شود.
وی اضافه کرد: در شرایط کنونی که دشمن تمام امکانات خود را برای انحراف جوانان به کار گرفته، اهتمام و توجه ویژه ای از سوی دولتمردان با تدوین برنامه های اساسی صورت گرفته است.
معاون فرماندار جلفا اظهار کرد: تلاش دولت برای مشارکت دهی جوانان در امور اجرایی و بهره گیری از اندیشه و فکر جوانان نخبه در هیچ دوره ای به اندازه فعلی رخ نداده است.
احمدی به برخی چالش های اساسی قشر جوان کشور اشاره وتصریح کرد: اشتغال و ازدواج دغدغه اصلی جوانان است که خوشبختانه در این راستا قدم های موثری برداشته شده است.
وی ادامه داد: جوانان به عنوان بازوان توانمند دولت همیشه باید در کنار دولتمردان باشند و این می تواند بسیاری از کاستی ها در تصمیم گیری ها را جبران کند.
معاون فرهنگی وامور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در این نشست به رویکرد دولت یازدهم در استفاده از ظرفیت وتوانمندی های جوانان اشاره کرد و گفت: مشارکت جوانان، آماده سازی جوانان برای مسوولیت های آتی کشور و تلاش برای سازندگی کشور با استفاده از اندیشه های جوانان سه رویکرد مهم دولت در امور جوانان است.
لیلا جاویدان افزود: بیکاری جوانان و رقم بالای آن معظل بزرگی در جامعه است که بخش عمده ای از آن ناشی از ساختار فرهنگی و نگاه متفاوت جامعه بیکاران به کار و اشتغال است.
وی بی رغبتی جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده را آفت فرهنگی جامعه کنونی بیان و آن را در مواقعی ناشی از بی مسوولیتی خانواده ها و برخی مسایل فرهنگی دانست.
معاون فرهنگی وامور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ادامه داد: افزایش خشونت، بزهکاری و اعتیاد از بیکاری جوانان ناشی می شود که باید با برنامه ریزی اساسی مانع از تبدیل هنجارهای جامعه به ناهنجار شد.
جاویدان با ابراز تاسف از نبود قوانین خاص در حمایت از جوانان از تصمیم گیری های کمرنگ نمایندگان مجلس در حوزه جوانان گلایه کرد.
وی در جهت حل مشکلات جوانان، تشکیل خانه جوان در شهرستان ها را مورد تاکید قرار داد.