- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

دو سال وعده “بعد از برجام” دادند ولی هنو زهم مشکلات سر جای خودش است/ با وام ۲۵ میلیونی خودرو موافقم

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از آناج، نادر قاضی پور در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور گفت: اقتصاد مقاومتی در شرایطی که به اسم تحریم مفسدان سرمایه های ملت را چپاول می کردند. ایجاد نمی شد، باید مداکرات صورت میگرفت تا در فضای باز اقتصادی، خاینان اقتصادی دیگر فرصت چپاول پیدا نکنند.

وی اضافه کرد: دولت نتوانست مشکلات خود را رفع بکند، دو سال وعده “بعد از برجام” دادند، ولی مشکلات سر جای خودش است. خون کارگران در شیشه است، صنعت خوابیده است.

وی تاکید کرد: بسته اقتصادی دولت می تواند در وسعتی محدود رکود را رفع بکند، با وام بیست و پنج میلیونی موافقم چون جوانان ما بیکار در گوشه خودروسازی ها و قطعه سازی ها افتاده بودند و شرایط به سمت ورشکستگی صنعت خودرو پیش می رفت.

وی با اشاره به وعد های اقتصادی دولت یازدهم افزود: دو سال گدشت، دولت را درک می کنیم ولی قرار نیست حل مشکلات را به همین نحو ادامه بدهد.

وی خاطر نشان کرد: برخی دولتی ها می دانند که خرید خارجی پورسانت دارد برای همین ماشین میلیاردی خارجی سوار می شوند و از تولید داخل که دعای خیر دارد غافل می شوند.

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: سرمایه و سرمایه گذار همچون پرنده است، هر جا که امن باشد می نشیند، باید امنیت سرمایه ی سرمایه گدار را حفظ کنیم تا شاهد رونق اقتصادی گردیم.

قاضی پور ادامه داد: نماینده ای می تواند درد ملت را در تریبون مجلس فریاد بزند که زیپ جیب هایش را محکم بسته باشد، کوچکترین وابستگی به سرمایه دار ها وی را زیر سوال می برد.

قاضی پور در پاسخ به سوالی در خصوص اهانت رسانه ملی به ترک ها و برنامه فیتیله گفت: ما در آن شرایط از حقوق ترک ها دفاع کردیم و ان اهانت را برنتافتیم، ولی اعلام میکنم هرکس به فرزندان ما انگ تجزیه طلبی بزند غلط می کند، آذربایجان بارها ولایتمداری خود را ثابت کرده است. ولی هرکس به ما نگاه چپ بیندازد زبانش را میبریم.

وی همچنین یاد آور شد: اگر مرد عمل بودیم و کمر به خدمت ملت می بستیم لازم نبود، پول خرج زندان و زندانیان بکنیم، معضلات اجتماعی ما ریشه در بیکاری جوانان ما دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نظام آموزشی کشور گفت: مایه سرافنکندگی است که ۴ میلیون دختر و پسر بچه ایرانی به مدرسه نمی روند و از خدمات آموزشی استفاده نمی کنند، در روسیه کمونیست بک نفر بی سواد نیست ولی در ایران اسلامی ۹ میلیون و ۷۰۰ نفر بی سواد وجود دارد.

وی اضافه کرد: بودجه نطام اموزش عالی عادلانه تقسیم نمی شود و سر دانشگاه پیام نور بی کلاه می ماند باید پرسید چرا سرانه تعداد اساتید به تعداد دانشجو در دانشگاه پیام نور صحیح نیست و دانشجویان این دانشگاه از کمبود استاد درسی می نالند.

وی با بیان اینکه دولت روحانی فرمانده اقتصادی مشخصی ندارد افزود: مشاور ها هر کدام یک فرمانده اند، نعمت زاده یک فرمانده است، وزیر اقتصاد یک فرمانده است، خوب معلوم است در این شرایط مشکلی حل نمی شود. اقای روحانی جوانان رت سر کار بیاورد تا پایه های اقتصاد مقاومتی محکم گردد.

وی همچنین گفت: فاصله طبقاتی روز به روز در حال ضخیم شدن است، گاهی تفاوت درامدی تا ۱۹۶ برابر هم می رسد.

وی گفت: ۱۰۵ سال است که نفت تولید میکنیم و در این مدت لوله های نفتی را وارد میکنیم، جوانان ما هم بیکار می مانند چون تولیداتشان را حتی دولت خودمان نمیخرد.

قاضی پور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در هشت سال دفاع مقدس بسیجیان تعیین کنننده بودند قدرت بسیج بود، همه مدیون رهبریم، مدیریت رهبری است که مدبرانه اجازه نداده داعشی ها در ایران رشد بکنند، البته باید خونخواران داعشی بدانند ما پشت رهبرمان ایستاده ایم و مگر اجازه می دهیم انها به خاک ما تعرض کنند.

وی همچنین گفت: عامل رکود اقتصادی بهره های بانکی است، در کجای دنیا بانک ها فقط در سود شریکند، نظام بانکی برای رونق شرایط اقتصادی باید اصلاح شود.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت گفت: این طرح طرح خوبی است ولی با توجه به هزینه زیادی که برای آن صرف شد نتیجه قابل قبولی نداشت، یک درصد مالیات بر ارزش افزوده، یک درصد از محل یارانه ها به این طرح اختصاص می یابد ولی همچنان با طرح ادغام بیمه ها به فکر کاستی های خود هستند دولت اگر پول دارد بدهی تامین اجتماعی را بپردازد که بیمه کاگران عقب نیفتد.