- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

شاهد تاثیر ریزگردها در باغ‌های شبستر هستیم/ بودجه احیای دریاچه ارومیه عادلانه توزیع نشده است

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از آناج، علی علیلو در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در شهر شبستر با بیان اینکه مشکلات دریاچه ارومیه مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: به خاطر اینکه نام این دریاچه به ارومیه معروف شده است، بر همین اساس تمام امکانات، مطالعات و تحقیقات در آذربایجان غربی سرازیر می شود.

وی ادامه داد: تمام بادهایی که از طرف دریاچه ارومیه می وزد به سمت شمال و شمال شرق حرکت می کند و در ماه های اخیر نیز شاهد تغییراتی در وضعیت درختان بودیم.

علیلو از وضعیت توزیع بودجه احیای دریاچه ارومیه انتقاد کرد و افزود: الویت بندی های توزیع بودجه احیای دریاچه ارومیه عادلانه نبوده و باید این بودجه بر مبنای آسیبهای منطقه الویت بندی شود.

وی به مشکلات آب شرب مناطق روستانشین شهرستان شبستر اشاره کرد و افزود: سزاوار نیست که به یک روستای ۱۰۰۰ نفره ۳ لیتر در ثانیه آب اختصاص داده شود ولی در آن طرف تنها به یک کارخانه ۴۶ لیتر بر ثانیه آب تزریق شود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با وجود این که پیشرفت صنعت و تولید برای منطقه ما مهم قلمداد می شود ولی تحمل بی عدالتی را نداریم.

وی با بیان اینکه مدیران این شهرستان روحیه بسیجی را در وجودشان دارند، گفت: از مسئولین خواهشمندیم مشکلات کارخانه نساجی خامنه و رخش خودرو دیزل را حل کنند.