- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

مانور زلزله و ایمنی در منطقه آزاد ارس برگزار شد

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، مراسم نمادین به صدا درآمدن زنگ مانور زلزله و ایمنی با حضور مسئولان منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا در مدرسه دکتر شریعتی جلفا برگزار شد.
مدیر ایمنی و آتش نشانی و امداد و نجات منطقه آزاد ارس، ترویج فرهنگ ایمنی، کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله، افزایش سطح دانش و آگاهی دانش آموزان و فرهنگیان برای مواجهه درست و اصولی با بلایا و پدیده های طبیعی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر حوادث و مدیریت شرایط بحرانی احتمالی را از اهداف برگزاری این مانور فرضی زلزله برشمرد.
محبوب ابراهیمی آرامش، پناه گیری مناسب و خروج صحیح را چهار اصل مهم در رویارویی با زلزله برشمرد و اظهار داشت: در این مانور دانش آموزان این چهار اصل را به صورت عملی و تئوری انجام دادند.
در این مانور دانش آموزان مدارس با به صدا درآمدن آژیر نحوه مواجهه با زلزله احتمالی، پناه گیری و امدادرسانی به مصدومان را تمرین کردند
آین نمادین مانور زلزله و ایمنی در مدرسه دکتر شریعتی جلفا با همکاری مدیریت آتش نشانی و امداد و نجات سازمان منطقه آزاد ارس، مدیریت آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر و برخی مسئولین شهرستان جلفا برگزار شد.