- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

بیش از ۵۰ خانوده گرفتار در برف در مدارس جلفا اسکان یافتند

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از ایرنا، زاهد محمودی افزود: به دنبال این بارش جاده جلفا – تبریز بر اثر کولاک و برف شدید بسته شد و پلیس راه از تردد خودروها جلوگیری کرد.
وی افزود: بلافاصله با تشکیل و فعال سازی ستاد مدیریت بحران شهرستان و پیش بینی های قبلی بیش از ۵۰ خانواده که قصد تردد در جاده جلفا – تبریز را داشتند به مدارس شهرستان هدایت و اسکان یافتند.
فرماندار جلفا اظهارکرد: راه ارتباطی جلفا – تبریز با تلاش عوامل راهداری در عرض دو ساعت بازگشایی و هم اکنون تردد روان در این مسیر جریان دارد.
محمودی از رانندگانی که قصد تردد در راه جلفا – ایواوغلی را دارند خواست از سفرهای غیرضروری خوداری کرده و در مدارس شهرستان اسکان یابند.
پلیس راه جلفا – مرند نیز در گزارشی از هموطن هایی که قصد عزیمت به این شهرستان را دارند خواست از سفرهای غیرضروری خودادی کرده و تجهیزات ایمنی و لباس گرم راه همراه داشته و حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.
بر اثر ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب به کشور در شامگاه پنج شنبه، شهرستان جلفا تحت تاثیر این سامانه قرار گرفت و اولین برف پاییزی تمامی شهرستان را دربر گرفت.
مرکز هواشناسی جلفا در گزارشی میزان بارش برف در نقاط شهری را در حدود ۱۰ سانتی متر و در مناطق کوهستانی و روستاهای واقع در ارتفاعات بیش از ۱۵ سانتی متر اعلام کرد.
به دنبال جلوگیری پلیس راه از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ، بازار فروش زنجیر چرخ در شهر جلفا و هادیشهر داغ بود.
جاده جلفا – تبریز در آذربایجان شرقی یکی از مسیرهای پر تردد به شمار می رود.