- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

دانشجویان بسیجی سفیر فرهنگی دانشگاهها و پشتوانه توسعه کشور هستند

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی ضمن گرامیداشت روز دانشجو و نقش سازنده و انقلابی دانشجویان گفت: این روز نماد حضور اثر گذار دانشجویان در عرصه ملی و بین‌المللی است.

عرب باغی گفت: تولید علم، تربیت نیروی کار آزموده در جهت توسعه فناوری، آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازارکار مهم ترین محور فعالیت دانشگاه ها است از اینرو دانشجویان به منزله سفیر فرهنگی دانشگاه در خانواده ها نقشی بی بدیل در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه و رشد و شکوفایی کشور ایفا می کنند.

وی افزود: دانشجویان سرمایه های آینده کشور هستند و می بایست خود را به سلاح علم و ابزار تخصص در رشته تحصیلی خود مسلح کنند چرا که دانشگاهها به مدد حضور دانشجویان در شمار اثر گذارترین کانون های شکل گیری فرهنگ عمومی هر کشور محسوب می شوند.

وی در این نشست آمادگی کامل سازمان منطقه آزاد ارس را در استقبال از ایده های نو و مبتکرانه جامعه علمی کشور و منطقه اعلام کرد و گفت : دانشجویان باید از مراکز صنعتی و تحقیقاتی و نمایشگاه های تخصصی بازدید نموده و با آخرین تحولات علمی و صنعتی در حوزه تخصصی خود آشنا شوند.

گفتنی است در پایان این نشست دانشجویان و اساتید حاضر، ضمن ارائه گزارش عملکرد ، به بیان پیشنهادات و راهکارهای تعامل بین صنعت و دانشگاه ، ایجاد اتاق فکر جوانان و برگزاری اردوهای علمی و فرهنگی پرداختند .