- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

رکود و تورم زایده رقابتی نبودن اقتصاد است

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، اکبر مأنوسی در سمینار تخصصی سرمایه گذاری در ارس، لزوم سرمایه گذاری های مشترک و آسان سازی قوانین سرمایه گذاری خارجی را مورد تاکید قرار داد و گفت: کار رقابتی رونق بخش هر نوع فعالیت می باشد.

رئیس دانشکده ی انرژی های نو دانشگاه کارلتون کانادا ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت های اقتصادی مشارکتی و گروهی در ایران را ضروری اعلام کرد و با بیان اینکه ثبات سیاسی و اقتصادی برای توسعه یک کشور حیاتی است، گفت: خوشبختانه از ثبات سیاسی خوبی برخوردار هستیم اما برای دستیابی به ثبات اقتصادی، ایجاد تغییرات اساسی در زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری ضروری است.

مأنوسی افزود: اصلاح تفکر کار فردی به گروهی، فراهم کردن زمینه های لازم برای افزایش ارتباطات فرامنطقه ای و جهانی، تربیت و بکارگیری رایزنان بازرگانی در سراسر جهان برای بهبود تعامل اقتصادی، استقلال بانک ها از سیاست های دولتی، کمک به حضور قشر متوسط جامعه در فعالیت های اقتصادی، حضور مستقیم دانشگاه ها در تولید ثروت با پیوند واقعی علم و صنعت را از جمله مهمترین عوامل رونق اقتصادی عنوان کرد.

استاد رشته ی مدیریت MBA دانشگاه کارلتون کانادا، افزایش رایزنان بازرگانی از هفت به ۱۳ مورد را در برابر فرصت ها و ظرفیت های پیشرفت ایران ناچیز دانست و اظهار داشت: دیپلماسی جدیدی برای سیاست های اقتصادی ایران لازم است و افزایش روابط و رایزنی های اقتصادی با دنیا راهکار گشایش گره سیاست های پولی و مالی بسته ایران است.

وی با اشاره به رونق فعالیت های اقتصادی صورت گرفته در ارس، برنامه ریزی برای افزایش میزان صادرات و ایجاد شرکت های چند ملیتی در این منطقه را مهم ارزیابی کرد و گفت: پتانسیل های سرمایه گذاری داخلی و خارجی کم نظیری در کشور و همچنین در ارس وجود دارد که باید با ایجاد ابزار نوین و فراهم کردن نیاز سرمایه گذاران، وضعیت بهبود یابد.

وی راهکار حل مشکلات و رشد قابل توجه سرمایه گذاری در ارس را ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری های مشترک ایرانی و خارجی و حضور بانک های خارجی برای روان سازی فعالیت های بین المللی عنوان کرد.