این صفحه را چاپ کن!
اقتصاد ایران با تحول فکری ترمیم می شود/ سهم ناچیز ایران از صادرات جهانی تاسف آور است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در سمینار تخصصی سرمایه گذاری در ارس، گفت: طی سال های گذشته ضربه های مختلفی به اقتصاد کشور وارد شد و لازمه ترمیم آن تحول فکری است.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، محسن خادم عرب باغی در جمع سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ارس، تغییر نگرش، اصلاح افکار، واقع بینی و بهره گیری از علم و تجربه برای تجاری سازی ایده های نو را مورد تاکید قرار داد و افزود: لازمه ترمیم اقتصاد ایران ایجاد تحول فکری است.

وی با تاسف بار توصیف کردن سهم ۳۴ صدم درصدی صادرات ایران نسبت به مجموع صادرات دنیا، تلاش مجاهدانه برای حل مشکلات را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی و موفقیت در دوران پساتحریم اعلام کرد و گفت: همت و علاقه برای جهاد و سازندگی در ایران باید احیاء شود.

عرب باغی با بیان اینکه درصورت عدم حرکت هماهنگ با تحولات جهان امکان استفاده از فرصت و ظرفیت پیش آمده وجود نخواهد داشت، گفت: ارتباط با شرکت های دانش بنیان و برندهای جهانی، ارتقاء سطح کیفی تولیدات و تکنولوژی خطوط تولید را نیاز حیاتی شرکت های ایرانی برای بقا در بازار ایران و حضور در عرصه های رقابتی جهان عنوان کرد.

وی اظهار داشت: با رفع موانع سیاسی برای افزایش روابط بین المللی در اقتصاد ایران، درهای ایران به سوی کالاهای باکیفیت و ارزان قیمت خارجی باز خواهد شد و این امر زنگ خطری مهم برای فعالان عرصه تولید و صنعت است.

وی اتخاذ تصمیم کارآمد و معقولانه برای سرمایه گذاری هدفمند در منطقه آزاد ارس را مورد تاکید قرار داد و گفت: فعالیت مجتمع های تجاری با عرضه انواع کالاهای خارجی در ارس، نباید تهدیدی برای کالای ایرانی باشد، بلکه سرمایه گذاری های مشترک و تولید برندهای معتبر جهان در این منطقه آزاد می تواند رونق بیش از پیش کالای ایرانی و بهبود سطح فناوری در تولید باشد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :