- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

شهرستان جلفا در سوگ نبی اکرم(ص) رنگ عزا و ماتم به خود گرفت

به گزارش موج ارس جلفا [1]، بسیاری از عاشقان نبوی شب گذشته و صبح امروز (پنج شنبه) با حضور در آستان مقدس امامزاده سید محمد آقا نوجه مهر برای عرض تسلیت و سوگواری در این مکان شریف گردهم آمدند و در سوگ نبی مکرم اسلام به عزاداری پرداختند.

در مراسمی که به همین مناسبت در این مکان مقدس برگزار شد، قشرهای مختلف مردم از اقصی نقاط استان آذربایجان شرقی در سالروز ارتحال پیامبر گرامی اسلام(ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) با حضور ذاکران اهل بیت(ع) به سوگواری و عزاداری نشستند.

در سالروز رحلت یگانه منجی عالم بشریت شمیم عطر نبوی شهرها و روستاهای این شهرستان را به ویژه گلزار شهدا را فرا گرفته و مردم مومن و خداجوی این شهر با حضور در مساجد و حسینیه ها و جوار مزار شهدای گمنام مدفون در شهر جلفا به عزاداری در سوگ رسول گرامی اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) پرداختند.

مردم مومن و خداجوی دیار محبان اهل بیت(ع) از روز گذشته با نصب پارچه های سیاه برسر در مساجد، معابر و اماکن عمومی، ادارات و سازمان ها و مکان های کسب و کار و با برپایی ایستگاه های صلواتی در اماکن تجاری و بازارها ی خرید و فروش عشق و ارادت خود را به نبی مکرم اسلام(ص) و خاندان عصمت و طهارت(ع) به نمایش گذاشتند.

شهرستان جلفا در سالروز رحلت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و سالروز شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) یکپارچه سیاهپوش و سوگوار است و پرچم ها و علم های هیات های عزاداری در کوچه ها و معابر بر نامگذاری این شهرستان به نام دیار محبان اهل بیت(ع) صحه می گذارد.

بسیاری از هیات های عزاداری از محلات شهر تبریز و سایر شهرستان های استان در صحن حرم مطهر امامزاده سید محمد آقا نوجه مهر (از نوادگان امام موسی کاظم(ع)) با برپایی سفرهای نذری از عزاداران پذیرایی کردند.

این مراسم تا آخر ماه صفر و در سالروز شهادت هشتمین خورشید تابناک آسمان ولایت، علی ابن موسی الرضا ادامه خواهد داشت.

شهرستان جلفا به واسطه وجود چندین امامزاده و مکان مقدس از جمله امامزاده سید محمد اقا نوجه مهر، امامزاده بابا یعقوب سیه رود، امامزاده میرزا شعیب دوزال، امامزاده سید اسماعیل زاویه و امامزاده قاسم حق وردی آباد یکی مناطق مذهبی و دوستدار اهل بیت(ع) استان آذربایجان شرقی به شمار می رود.