این صفحه را چاپ کن!
وقف نمود عینی خدمت به مردم است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست با هیات امنای امامزادگان شهرستان جلفا گفت: وقف نمود عینی خدمت به مردم است.

به گزارش موج ارس جلفا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، عرب باغی در جمع اصحاب وقف شهرستان جلفا ضمن مبارک دانستن تقارن هفته وقف با آغاز ماه ربیع الاول گفت: وقف حرکت اعتقادی است و نمود عینی خدمت به مردم در راستای اشاعه این فرهنگ است و نباید اجازه دهیم این فرهنگ از جامعه چیده شود.

عرب باغی گفت: هدف از برگزاری هفته وقف ترویج فرهنگ وقف و نهادینه کردن این سنت حسنه در جامعه است و ارائه عملکرد اداره اوقاف شهرستان می تواند در راستای آگاه سازی مردم نسبت به فرهنگ وقف و جلب مشارکت آنها در این زمینه موثر واقع شود.

عرب باغی در ادامه با اشاره به آمار سه میلیون نفری زائران امامزاده سیدمحدآقا در طول سال، گفت: این امامزاده پروژه ای ملی و موهبتی بزرگ برای منطقه است که هم مسئولین و هم مردم باید توجه خاصی به آن داشته باشیم.

وی در ادامه توجه به ساخت و سازهای زائرسراها را مورد تاکید قرار داد و گفت: هدف از ساخت زائرسراها جذب گردشگران فرهنگی است از این سو باید این زائرسراها در سطح استاندارد و در شان گردشگران ایجاد و تجهیز شوند.

در ادامه نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم توجه به امامزادگان تاکید کرد و گفت: باید مسئولین، مردم و هیات امنای این بقاع نگاه ویژه ای داشته باشند و بفکر اجرای برنامه های پرمخاطب و مختلف باشیم چرا که این امامزادگان تاثیر بسزایی در جذب گردشگر مذهبی دارند.

همچنین در این نشست رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا ضمن بیان گزارش عملکرد اداره تحت مدیریت خود گفت: شهرستان جلفا دارای ۲۳۹ موقوفه می باشد که بیش از ۷۵درصد آنها سنددار شده اند.

جعفری گفت: ۲۹ امامزاده و بقاع متبرکه در شهرستان وجود دارد که طبق اسناد و تحقیقات انجام شده، تنها ۱۲ مورد آنها ماهیت واقعی دارند.

وی همچنین از برنامه زمانبندی اجرای پروژه کف سازی محوطه امامزاده سیدمحمدآقا خبر داد و افزود: طرح نامبرده تا ده روز دیگر قابل بهره برداری می باشد.

جعفری همچنین در ادامه گفت: هم اکنون هشت امامزاده در حال ساخت و ساز هستند و این در حالی است که طبق آمار سازمان اوقاف استان آذربایجان شرقی ساخت و ساز بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان جلفا سه برابر نواحی دیگر استان است.

تجهیز مساجد به کتابهای دینی فلسفی، تشکیل شورای فرهنگی و قرآنی در راستای ارائه خدمات فرهنگی قرانی در مساجد و امامزادگان، اجرای برنامه های فرهنگی از دیگر برنامه و ها و پیشنهادهای مطرح شده در این نشست بود.

شایان ذکر است همزمان با هفته وقف نشست هیات امنا و خادمین امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان جلفا با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :