این صفحه را چاپ کن!
اجرای طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی روستاها در شهرستان جلفا

معاون سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی کشور از اجرای طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحد های تولیدی مستقر در روستا در شهرستان جلفا خبر داد.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، ناصر زرگر با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای سال‌ جاری آغاز شده است گفت: در این طرح یک شرکت توسط روستائیان تشکیل و خود آن‌ها در اجرای طرح اقتصادی مشارکت می‌کنند و علت این سیاست‌گذاری نیز این است که خود روستائیان در این طرح فعالیت کرده و سهام‌دار شوند.

وی با بیان اینکه عمده مشکل واحدهای صنعتی در کشور سرمایه در گردش است، گفت: در اجرای این طرح با در اختیار قرار دادن مواد اولیه کشاورزان علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، مشکل سرمایه در گردش نیز رفع می‌شود.

زرگر با بیان اینکه انجام کار صنعتی استفاده از نیروهای تحصیل‌کرده را ایجاب می‌کند، گفت: برای استفاده از این نیروها می‌توان از جوانان تحصیل‌کرده روستا که به‌ناچار مهاجرت کرده‌اند استفاده کرد، جوانانی که سرمایه‌های بالقوه یک روستا هستند.

معاون سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه روستاها خاستگاه اقتصاد مقاومتی هستند و در اجرای این طرح لازم نیست تمام اعضا از اهالی یک روستا باشند، گفت: طرح های مشارکتی مردم در روستاهای ۵۰ ، ۱۰۰، ۱۵۰ و بالای ۲۰۰ خانوار در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: اگر مردم روستا ویا حتی روستائیان مهاجر با هم مشارکت داشته باشند واین تشکل را ایجاد نمایند به آنها وام با کارمزد ۳ درصد درسال و با دو سال مدت تنفس اجرا و ۳ تا۵ سال دوره بازپرداخت، پرداخت می شود.

وی با اشاره به موفقیت‌های این طرح در برخی از استان‌های کشور، خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان شرقی تاکنون یک طرح در حوزه تولید کاغذ با استفاده های فناوری جدید و بدون نیاز به قطع درختان در دست اقدام است.

وی گفت: این اقدامات باهدف توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی روستاهای کشور صورت می‌گیرد.

زرگر در پایان تصریح کرد: اگر طرح های دانش بنیان ارائه شود آورده صاحبان طرح ۱۵ درصد با کارمزد ۳ درصد خواهد بود و همچنین طرح ها باید اشتغال پایدار ایجاد کنند تا بتوانند اقساط را پرداخت کنند.

گفتنی است معاون سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی کشور در راس هیاتی متشکل از مسئولین کشوری و استانی ضمن بازدید از کارگاه های تولیدی روستای ارسی بعنوان صنعتی ترین روستای کشور، در نشستی مشترک با مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد ارس اجرای طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحد های تولیدی مستقر در روستا در شهرستان جلفا را بررسی کردند.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :