این صفحه را چاپ کن!
بخیه‌های فقر

آری هموطن امروز دیگر من برای آیندگان باعث مباهات نخواهم بود، وقتی که «صدرا» نتواند خاطره‌ای شیرین از من داشته باشد تا برای دوستانش تعریف کند.

به گزارش موج ارس جلفا، ششم آذر‌ماه پسر بچه‌ای به نام «‌صدرا» را در پی جراحت چانه به بیمارستان اشرفی‌اصفهانی واقع در خمینی‌شهر می‌برند اما به دلیل ناتوانی مالی خانواده کودک در پرداخت هزینه بخیه، پزشک‌معالج پس از بخیه‌زدن بر روی زخم‌صورت این کودک دستور باز کردن بخیه را می‌دهد… به لطف رسانه‌ها این مسئله به اطلاع همه مردم می‌رسد و احساسات مردم به شدت جریحه‌دار می‌شود، تلخی ماجرا به حدی است که زبان از ابراز چنین فاجعه ضد بشری ناتوان است.

ره‌آورد زندگانی شهری پر از شلوغی و دردسرهایی می‌باشد که به دست بشریت ساخته شده و اکنون درگیر این شلوغی‌های خودساخته هستیم. روزهای تکراری، تکرارهای روزانه در کنار هم. فاصله‌های زندگی همچنان پس از گذشت سالیان، شکاف‌های طبقاطی عمیقی را در بینمان ایجاد نموده که هر از گاهی نمودهایی را در صحنه زندگی به وجود می‌آورد. این منم که تنها در برهه‌ای از تاریخ همراه با افتخارات چندین ساله خود همواره به گذشتگان و نیاکانم بالیده‌ام.

وقتی تن سرد بقراط در گور می‌لرزد؛

وقتی اشک کودکی در فقر سرازیر می‌شود،

وقتی قلب شکسته مادری به‌خاطر فقر جریحه‌دار می‌شود؛

به‌راستی امروز من در کدامین گوشه‌تاریخ ایستاده‌ام که به خود جرأت برخی کارها را می‌دهم!

نمی‌توانم در چشمان تاریخ نگاه کنم…

آری من مقصرم. تقصیر من، زندگی رفاه زده‌ای است که همواره صبح تا شب و بالعکس به دنبالش می‌گردم. اما امان از نگاه‌های «صدرا» که نمی‌داند چه بر سرش آمده است…

نمی‌داند که دستان متخصص جامعه‌ای که همواره به داشتنشان بالیده‌ایم و تعهد این قشر را همواره ارج نهاده‌ایم این‌بار به‌خاطر پول تن نحیفش را مجروح خواهد ساخت.

آری هموطن امروز دیگر من برای آیندگان باعث مباهات نخواهم بود، وقتی که «صدرا» نتواند خاطره‌ای شیرین از من داشته باشد تا برای دوستانش تعریف کند. بقراط دیگر سوگندنامه‌اش را برایم زمزمه نخواهد کرد. البته هستند متخصصان متعهدی که در جامعه کنونی و به‌دور از تمامی حرف‌های گفته شده در راستای خدمت‌رسانی به مردم کشورمان فعالیت می‌کنند.

إن‌شاءالله روزی برسد که به‌خاطر هموطنانمان و نه به‌خاطر یک کیف پول و به‌خاطر مظلومیت و دردناکی فقر بخواهیم کاری بکنیم.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :