- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

دنیای اسلام نیازمند وحدت و همدلی است

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی انتظاری در خطبه های نماز جمعه این هفته جلفا اظهار کرد: دشمنان با روش های مختلف در صدد ایجاد تفرقه و اسلام هراسی هستند که مسلمانان باید در مقابل این توطئه ها هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه وحدت و یکپارچگی مسلمانان می تواند بسیاری از گرفتاری ها و مشکلات جوامع اسلامی را برطرف کند، از دولت های اسلامی خواست فریب توطئه ها و سیاست های تفرقه افکنانه استکبار را نخورند.

امام جمعه جلفا با اشاره به کشتار شیعیان در نیجریه و منطقه نارداران جمهوری آذربایجان، این حوادث را ناشی از نفوذ استکبار در ضربه زدن به حرکت عظیم اسلامی در ممالک اسلامی دانست.

حجت الاسلام انتظاری به ابعاد نفوذ استکبار و دولت های غربی در ممالک اسلامی منطقه اشاره و تاکید کرد: سردمداران ممالک منطقه به استثنای جمهوری اسلامی خودباخته و فریب خورده سیاست های استکبار شده اند و همه مشکلات ملت های منطقه از آن نشات می گیرد.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد شهید مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه، آرامش، امنیت و پیشرفت کنونی در کشور را مرهون وحدت و همدلی حوزه و دانشگاه بیان کرد.

حجت الاسلام انتظاری افزود: در سایه این وحدت تمامی توطئه های دشمنان برای جدایی حوزه و مراکز علمی و دانشگاه ها با شکست مواجه شده است.

امام جمعه جلفا با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، حضور گسترده مردم در این انتخابات را بسیار سرنوشت ساز قلمداد کرد.

حجت الاسلام انتظاری از دولتمردان خواست با خدمتگزاری صادقانه به مردم و ایجاد تقویت روحیه مشارکت پذیری در مردم، انتخابات پرشوری را رقم بزنند.

وی همچنین از نامزدهای انتخاباتی خواست از تخریب دولت و نمایندگان قبلی پرهیز کرده و از دادن وعده های دروغین به مردم خودداری کنند.

امام جمعه جلفا با تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع) ، آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) را به عموم نمازگزاران تبریک گفت.