- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

استفاده از توانمندی های زنان در پیشرفت کشور ضروری است

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از ایرنا، صادق احمدی در نشست فصلی نمایندگان بانوان دستگاه های اجرایی شهرستان، اظهارکرد: زنان علاوه بر نقش آفرینی در امور خانواده، باید در زمینه مشارکت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز به کار گرفته شوند.

وی افزود: بهره وری از زنان کشور آن چنان مورد استفاده قرار نگرفته و امروز شاهد بسیاری از کاستی ها در این زمینه هستیم.

معاون فرماندار جلفا تصریح کرد: دولت یازدهم درصدد جبران این کاستی ها بر آمده و در جذب مشارکت زنان در امور کشور موفقیت هایی داشته است.

احمدی با اشاره به نیاز اصلی کشور که همان تولید و رشد اقتصادی است، خاطرنشان کرد: با ایجاد اشتغال برای زنان خانه دار با توسعه مشاغل خانگی و صنایع کوچک می توان در رشد اقتصادی کشور تاثیر گذاشت.

وی به نقش زنان در فعالیت های سیاسی اشاره و تاکید کرد: استفاده از ظرفیت زنان درانتخابات برای جلب مشارکت مردم و حضور حداکثری باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد.

دراین نشست تعدادی از نمایندگان بانوان دستگاههای اجرایی در خصوص مشکلات حوزه زنان در شهرستان و اداره ها مطالبی ارایه کردند.

نبود پارک و فضای تفریحی مختص بانوان، کمبود مراکز مطالعه برای بانوان، استفاده نکردن از ظرفیت و توانمندی های بانوان در اداره ها، نشست های دوره ای نماینده عالی دولت در شهرستان با بانوان، فعال سازی امور بانوان اداره ها و نبود حمایت های خاص از زنان و دختران نخبه علمی، ورزشی و فرهنگی از مسایلی بود که دراین نشست مطرح شد.