این صفحه را چاپ کن!
مردم جلفا در اعتراض به کشتار شیعیان در نیجریه و نارداران تجمع کردند

در اعتراض به کشتار شیعیان در نیجریه و منطقه نارداران جمهوری آذربایجان، مردم شهرستان مرزی جلفا با تجمع در مسجد جامع امام زمان(عج) جلفا، این اقدامات را به شدت محکوم کردند.

به گزارش موج ارس جلفا، اقشار مختلف مردم امروز سه شنبه قبل از نماز ظهر و عصر همدوش با فرماندار، امام جمعه، روحانیون، دانشگاهیان، فرهنگیان و نیروهای لشکری و انتظامی، ضمن اعلام انزجار از اقدامات وحشیانه کشورها بر علیه شیعیان این تحرکات ضد بشری را محکوم کردند.

امام جمعه جلفا در این اجتماع مردمی با شرم آور خواندن این گونه رفتارها در قابل شیعیان از سردمداران نیجریه و جمهوری آذربایجان خواست این اقدامات وحشیانه را متوقف کنند.

حجت الاسلام علی انتظاری اظهار کرد: ملت مسلمان ایران اسلامی همگام با سایر شیعیان و مسلمانان جهان خشم و انزجار خود را از اعمال غیرانسانی دولت های آذربایجان و نیجریه نشان دادند.

وی تصریح کرد: دولت های منطقه از جمله جمهوری آذربایجان تحت تاثیر دولت های غربی و صهیونیست ها، مردم بی دفاع و شیعه را در این کشورها مورد آزار و اذیت قرار می دهند که باید نسبت به توقف اعمال ناشایست بر علیه شیعیان در این کشوراقدام کنند.

امام جمعه جلفا خاطرنشان کرد: برگزاری عزاداری و مراسم معنوی جزو حقوق مسلم مسلمانان و شیعیان در تمام نقاط دنیا است و تحریم کردن شیعیان از برگزاری آیین عبادی و دینی کاری ناشایست از سوی دولت های آذربایجان و نیجریه است.

حجت الاسلام انتظاری این تحرکات را مقابله با اسلام قلمداد کرد و افزود: در شرایط کنونی آگاهی و اتحاد مسلمانان ضروری بوده و تنها راه چاره در مقابله با ظالمان است.

وی خطاب به سردمداران غربی گفت: تا زمانی که ظلم است مبارزه با ظالم نیز ادامه خواهد داشت و این از برکات قیام عاشورایی امام حسین(ع) است.

گفتنی است، بامداد روز یکشنبه هفته گذشته نیروهای ارتش نیجریه به منزل شخصی شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه در منطقه «گیسلو» در شهر «زاریا» در ایالت «کادونا» و حسینیه “بقیه الله” حمله کردند و ۳۰۰ نفر را به شهادت رساندند.

نیروهای ارتش نیجریه سال گذشته نیز با حمله به مراسم روز جهانی قدس ده ها تن از جمله سه فرزند شیخ زکزاکی را شهید کردند.

شیخ زکزاکی رئیس “سازمان اسلامی” نیجریه است و به دفاع از حقوق مسلمانان و برافراشتن پرچم اسلام و دعوت برای اتحاد مسلمانان معروف است.

آمار رسمی از شمار شیعیان نیجریه در دست نیست، اما بر اساس برخی گزارش ها شمار شیعیان این کشور از دو تا چهار میلیون نفر تخمین زده شده و حتی برخی منابع شمار شیعیان را هشت میلیون نفر اعلام کرده اند.

نظیر چنین اقدامی در نارداران توسط نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان در ایام اربعین حسینی امسال بر علیه شیعیان صورت گرفت که در اثر آن تعداد ۶ تن از شیعیان این منطقه شهید و تعدادی نیز بازداشت شدند.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :