- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

عزم مسئولان برای اجرای مصوبه های کارگروه سلامت ضروری است

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از ایرنا، صادق احمدی در پنجمین نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان جلفا اظهارکرد: هر تصمیمی که در راستای سلامت مردم گرفته می شود اجرای آن لازم بوده و کوتاهی در اجرای آن قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه تصمیم گیران سلامت و بهداشت به صورت مستقیم با زندگی افراد جامعه سر و کار دارند، تصریح کرد: تعامل اعضای کارگروه و پیگیری جدی مصوبه ها درارتقای سلامت و بهداشت جامعه تاثیرگذار است.

معاون فرماندار جلفا پیشرفت و توسعه هر جامعه را در گرو ارتقای سطح بهداشت و تامین امنیت غذایی نیروی انسانی آن جامعه بیان کرد و افزود: امروزه سلامت غذایی و بهداشتی ابزاری برای برخی کشورها بر علیه کشورهای کمتر توسعه یافته تبدیل شده است.

احمدی به سیاست ها و برنامه های یازدهم درارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه اشاره و یادآور شد که دولت تدبیر و امید با اجرای موفقیت آمیز طرح جامع نظام سلامت در مسیر پیشرفت همه جانبه کشور قدم های موثری برداشته است.

دراین نشست در زمینه ضرورت کلرزنی مرتب آب شرب مناطق روستایی و شهری، اهتمام جدی به وضعیت بهداشت عمومی، رسیدگی به کشتارگاههای دام، ساماندهی دفع بهداشتی زباله های خانگی، بهداشت مدارس و مراکز ورزشی و نظارت بیشتر بر فروشندگان موادغذایی تصمیم های سازنده ای اتخاذ شد.