- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

فرهنگ یادگیری قرآن کریم و نهج البلاغه باید نهادینه سازی شود

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، محسن خادم عرب باغی ضمن اعلام رضایت از برگزاری برنامه های قرآنی، تشویق و زمینه سازی برای فراگیری قرآن و نهج البلاغه برای جوانان، نوجوانان و نسل های آینده را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به اهمیت احترام وعمل به قرآن گفت: درصورتیکه قرائت و عمل به قرآن به دور از تظاهر و همراه با خلوص نیت باشد فرهنگ خدمت به همنوع در جامعه نهادینه می شود.

در این مراسم که جمعی از مسئولین شهرستان و منطقه آزاد ارس نیز حضور داشتند، امام جمعه شهرستان جلفا با بیان فرازهایی از مفاهیم قرآنی، تفکر و اندیشه قرانی را عامل فلاح و رستگاری جامعه برشمرد.

حجت الاسلام علی انتظاری افزود: قرآن نسخه شفابخش جامعه بشری است و عمل به رهنمودهای کلام الهی عامل مهم دستیابی کشورهای اسلامی به توسعه و پیشرفت خواهد بود.

وی با اشاره به نقشه ها و دسیسه های شوم قدرت های سلطه گر در نفاق افکنی در میان مسلمانان، وحدت و چنگ زدن به ریسمان الهی را مهمترین عامل برون رفت از مشکلات کنونی جهان اسلام توصیف کرد.

مدیر فرهنگی و آموزشی منطقه آزاد ارس ضمن تقدیر از حمایت مدیرعامل سازمان از برنامه های قرآنی، گزارشی از روند برگزاری دومین دوره مسابقات قرآنی این مطنقه را تشریح کرد.

ابراهیم نصیری با اشاره به نتایج مسابقات دومین دوره این مسابقات گفت: نفرات برتر این دوره در مسابقات قرآنی بین مناطق آزاد که امسال در منطقه آزاد اروند برگزار می شود حضور خواهند داشت.

وی گفت: با استعدادهای موجود در منطقه، وضعیت فعلی حفظ قرآن رضایت بخش نیست و لازم است برای تربیت حافظان قرآن تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.

گفتنی است دومین دوره مسابقات قرآن، اذان، نهج البلاغه و ابتهال با شرکت ۲۰۰ نفر در ۹ رشته و سه گروه سنی زیر ۱۱سال، زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزارشد و به نفرات اول ، دوم و سوم هدایایی از طرف سازمان منطقه آزاد ارس اهداء شد.