این صفحه را چاپ کن!
فرماندار شهرستان جلفا: ظرفیت گردشگری مذهبی جلفا فرصتی برای توسعه منطقه است

فرماندار شهرستان جلفا گفت: ظرفیت های بالای گردشگری مذهبی این شهرستان فرصت مناسبی برای توسعه شهرستان است و باید از این امکان به نحو مطلوب استفاده کرد.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از ایرنا، زاهد محمودی در آیین معارفه رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری مذهبی و نقش آن در درآمدزایی و ایجاد اشتغال، اظهار کرد: توجه به مقوله گردشگری فرهنگی سهم بسزایی در توسعه این شهرستان دارد.

وی افزود: شهرستان جلفا به لحاظ وجود امامزاده های متعدد و آثار تاریخی و فرهنگی از ظرفیت خوبی در رونق صنعت توریسم برخوردار است که باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

فرماندار جلفا خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۳ میلیون گردشگر از اقصی نقاط کشور از امامزاده های این شهرستان بازدید می کنند که در کنار درآمدزایی، باعث ایجاد اشتغال برای اهالی نیز شده است.

محمودی افزود: به لحاظ اهمیت و جایگاه ویژه صنعت گردشگری در توسعه شهرستان، یکی از عرصه های اصلی و چهارگانه سند تدبیر و توسعه شهرستان به بخش گردشگری اختصاص داده شده است.

وی از مدیر جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان خواست با برنامه ریزی اساسی از این ظرفیت ها در جهت توسعه و شکوفایی شهرستان استفاده کند.

در این آیین حجت الاسلام سید تقی عمادی به عنوان مدیر جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا منصوب و از خدمات حجت الاسلام رضا جعفری قدردانی شد.

شهرستان جلفا به واسطه امامزاده سید محمد آقا نوجه مهر، سید اسماعیل زاویه، امامزاده بابا یعقوب سیه رود، میرزا شعیب دوزال، مقبره جرجیس نبی و مقبره حکیم ابوالقاسم نباتی در اشتبین سالانه پذیرای خیل عظیمی از گردشگران مذهبی است.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :