این صفحه را چاپ کن!
برف ۳۰ سانتیمتری در شهرستان جلفا/ راه های ارتباطی مسدود شد

بدنبال بارش برف همراه با کولاک شدید از شامگاه پنجشنبه در شهرستان جلفا، محورهای ارتباطی شهری و روستایی این شهرستان از جمله محور جلفا - مرند و محور مرزی جلفا - نوردوز بسته شده است.

به گزارش موج ارس جلفا، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان جلفا روز جمعه در این خصوص گفت: به دنبال این بارش عوامل راهداری با تمامی امکانات و تجهیزات برف روبی در محورهای اصلی شهرستان مستقر و نسبت به بازگشایی مسیرها اقدام کردند.

ایوب کنگری افزود: بارش برف همراه با کولاک شدید کار مسیرگشایی را با کندی مواجه کرده و با این وجود تلاش برای بازگشایی تمامی محورهای شهرستان با سرعت پیش می رود.

وی ارتفاع برف در نقاط برف گیر و مواصلاتی شهرستان را ۳۰ سانتی متر اعلام و اضافه کرد: هم اکنون راه ارتباطی بیش از ۳۰ روستای این شهرستان به دلیل بارش سنگین برف مسدود است که با اتمام بازگشایی مسیرهای اصلی نسبت به بازگشایی محورهای روستایی اقدام خواهد شد.

کنگری از مسافران خواست از سفرهای غیر ضروری خودداری و در صورت نیاز تجهیزات ایمنی و لباس گرم همراه خود داشته باشند.

بارش نخستین برف زمستانی در شهرستان جلفا در کنار ایجاد مشکلاتی در تردد، موجب خوشحالی مردم به خصوص کشاورزان دیم کار شد.

به گفته افراد بومی محلی و مسن، بارش برف در سال جاری که سومین بار رخ داد، یادآور سال های گذشته و دور بوده و سرمای شدید و چهره زمستانی روزهای قدیم را در خاطره ها زنده می کند.

بارش برف هم اکنون در سطح این شهرستان ادامه دارد و گزارش های مردمی در روستاهای صعب العبور حاکی از بارش برف و کولاک شدید حکایت دارد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :