این صفحه را چاپ کن!
معاون فرماندار جلفا: آمادگی دستگاه های اجرایی شهرستان برای استقبال از مسافران نوروزی ضروری است

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار جلفا بر ضرورت آمادگی دستگاههای اجرایی شهرستان در استقبال و پذیرایی از میهمانان نوروزی تاکید کرد.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از ایرنا، صادق احمدی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۹۵ این شهرستان اظهارکرد: با توجه به وجود جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوان در این شهرستان و هجوم خیل عظیم گردشگرها برای بازدید از این جاذبه ها، برنامه ریزی برای تامین رفاه و آسایش آنان و مسافران نوروزی ضروری است.

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت های گردشگری و توریستی شهرستان، تصریح کرد: تامین تمامی امکانات و زیرساخت های لازم برای گردشگری از جمله اسکان موقت، خدمات مطلوب بانکی، رستوران ها و اغذیه فروشی ها، مراکز درمانی و حمل و نقل باید اولویت کاری مسئولان باشد.

معاون فرماندار جلفا با تبیین جایگاه والای گردشگری در توسعه مسایل فرهنگی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی، افزود: صنعت گردشگری به عنوان ابزار تبادل فرهنگی در جهت ارتقای آسایش و رفاه اجتماعی می تواند نقش آفرین باشد.

احمدی با ارایه راهکارهایی برای برون رفت از رکود صنعت گردشگری، پرهیز از بخشی نگری مسئولان به این صنعت و توسعه زیرساخت های گردشگری در کنار فرهنگ سازی عمومی برای گردشگری را در رونق این صنعت موثر دانست.

وی به جایگاه شهرستان جلفا در جذب گردشگر و تبدیل آن به قطب گردشگری شمال غرب کشور پس از تبریز را یادآور شد و افزود: تمامی ظرفیت های گردشگی باید به نحو مطلوب اطلاع رسانی و شناسانده شود.

احمدی با اشاره به درپیش بودن انتخابات اسفند ۹۴ و حضور همزمان گردشگران در ایام انتخابات در این شهرستان بر استفاده حداکثری از این ظرفیت در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی تاکید کرد.

در این نشست ضمن مشخص شدن کمیته های چندگانه ستاد تسهیلات سفر شهرستان جلفا، هر یک از مسئولین امر در زمینه آمادگی لازم برای ارایه خدمات به گردشگرها در ایام نوروز را اعلام کردند.

آماده سازی مدارس شهرستان برای اسکان شبانه، ساماندهی هتل ها و رستوران ها و نظارت بیشتر بر آنها، تامین امنیت مراکز تفریحی و سیاحتی، فضا سازی شهری و تامین امکانات در پارک ها و بوستان ها، ساماندهی نمازخانه های بین راهی و پارک ها، ساماندهی سوخت جایگاه ها و ایجاد و تقویت مراکز اطلاع رسانی گردشگری در مبادی و سطح شهرها و اماکن گردشگری از مصوبه های این نشست بود.

شهرستان جلفا به واسطه دهها جاذبه و ظرفیت گردشگری از جمله کلیسای سنت استپانوس، آبشار تاریخی آسیاب، امامزاده های سید محمد آقا و سید اسماعیل، روستای تاریخی اشتبین، سواحل رودخانه ارس، وجود مراکز تجاری و بازارهای عرضه محصولات خارجی، مجموعه حمام عباس میرزا، برج دوزال و طبیعت بکر کیامکی به قطب گردشگری آذربایجان شرقی تبدیل شده است.

این شهرستان سالیانه پذیرای خیل عظیم گردشگر از اقصی نقاط کشور و گردشگرهای خارجی بوده و با استقرار منطقه آزاد ارس و رونق تجارت و صنعت و توجه به بخش گردشگری این میزان تا ۶ میلیون گردشگر در سال رسیده است.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :