این صفحه را چاپ کن!
مشکل اصلی تولیدکنندگان عدم همراهی سیستم بانکی است/ بانک های فعال ایرانی و خارجی، نیاز اصلی رشد فعالیت های اقتصادی ارس

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: عدم تامین مالی مناسب سیستم بانکی را مانع اصلی رشد فعالیت های اقتصادی منطقه آزاد ارس است.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس ابراهیم باقرزاده با حضور در اتاق خبر، ضمن تبیین عملکرد ۸ ماه نخست امسال در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری ارس، عدم تامین مالی لازم برای فعالیت های اقتصادی در منطقه توسط سیستم بانکی را مهمترین مانع رشد اقتصادی این منطقه دانست و بر لزوم تعامل بیشتر بانک ها با فعالان اقتصادی تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و در راستای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، حمایت از سرمایه گذاری های انجام شده در راس برنامه های اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس می باشد.

باقرزاده از صدور ۳۶۲ فقره مجوز ثبت شرکت در هشت ماه اول سال ۱۳۹۴ خبر دارد و افزود: از این تعداد ۳۵ مورد تولیدی، ۱۲۳ مورد بازرگانی و ۱۵۴ مورد خدماتی و عمرانی می باشند.

وی خاطر نشان کرد: در طول هشت ماه نخست امسال برای تولید ۲۳ هزار و ۳۹۶ تن کالا توسط شرکت های فعال، ۵۹۴ مورد گواهی تولید صادر شده است که در این میان ۴۷ درصد این تولیدات به خارج از کشور صادر شده و مابقی وارد سرزمین اصلی شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری ارس با بیان اینکه تعداد ۴۳ فقره مجوز تاسیس برای سرمایه گذاران صادر شده است، افزود: تا پایان آبان ماه سال جاری تعداد ۲۰۷ واحد تولیدی در حال ساخت بوده و یا در حال انجام اقدامات اولیه برای آغاز مراحل ساخت می باشند.

وی در رابطه با فعالیت مجتمع گلخانه ای ارس گفت: تعداد ۵۶ شرکت فعال در حوزه کشت گلخانه ای مراحل ساخت ۶۳ قطعه گلخانه را انجام می دهند که تعدادی از آن ها بصورت آزمایشی تولیدات خود را آغاز نموده اند.

وی با اشاره به اهمیت تجارت و بازرگانی در استراتژی های برتر سازمان منطقه آزاد ارس، از رشد ۳۹ درصدی صدور و تمدید کارت های بازرگانی خبر داد و گفت: تعداد ۹۲ مورد کارت بازرگانی در ۸ ماه اول سال جاری صدور و تمدید شده است.

وی ادامه داد: طی هشت ماه گذشته دو هزار و ۲۸۵ فقره مجوز ورود کالای همراه مسافر به ارزش وزنی ۱۴ هزار و ۳۴۰ تن صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی در پایان از تکمیل ظرفیت فازهای یک و دو صنعتی ارس و آماده سازی اراضی جدید برای واگذاری به سرمایه گذاران خبر داد و گفت: در صورت تامین سرمایه مورد نیاز واحد های تولیدی ارس، تحول عظیمی در حوزه تولید و صنعت و اشتغالزایی این منطقه بوجود می آید.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :