- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

ابتکار محیط زیستی ارس/ دانش آموزان همیار محیط زیست می شوند

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، یوسف داداش زاده با اعلام اینکه این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می شود، گفت: با ابتکار این معاونت طرح آشنایی دانش آموزان با مباحث زیست محیطی با مشارکت اداره کل محیط زیست و آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی عملیاتی می شود.

وی افزود: خوشبختانه با وجود ظرفیت های فراوان در منطقه آزاد ارس این منطقه به عنوان پایلوت زیست محیطی مناطق آزاد انتخاب شده و در همین راستا با هدف ترویج فرهنگ، اخلاق و دانش زیست محیطی در بین دانش آموزان اجرا می شود.

داداش زاده اضافه کرد: در این راستا تفاهم نامه همکاری این طرح بین مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس منعقد شده و بزودی با هدف تبیین اصول شهروندی، تمرین کار تیمی و آموزش مهارت های زندگی و ترغیب دانش آموزان به مشارکت اجتماعی اجرا می شود.

وی افزود: در این راستا اقدامات لازم برای جذب و ساماندهی دانش آموزان علاقمند در محدوده منطقه آزاد ارس و پشتیبانی از فعالیت های زیست محیطی مبتنی بر محتوا و الگوی ارائه شده از طرف سازمان محیط زیست اجرا خواهد شد.

وی صیانت از طبیعت بکر و زیبای منطقه آزاد ارس را وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف مهم این طرح معرفی زیبایی های طبیعی ارس و آموزش حفظ منابع زیست محیطی برای ارایه الگوی مناسب در رفتار با محیط زیست است.