- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

طراحی اولین فرهنگسرا در منطقه آزاد ارس آغاز شد

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، ابراهیم نصیری با اعلام این خبر گفت: عملیات طراحی فرهنگسرای منطقه آزاد ارس آغاز شده و تا پایان سالجاری از سوی مشاور ارایه خواهد شد.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه بعد از اعلام برآورد ریالی از سوی مشاور و با اختصاص بودجه مورد نیاز از ابتدای سال ۱۳۹۵ توسط سازمان منطقه آزاد ارس شروع می شود.

وی افزود: این مجموعه فرهنگی و هنری در زمینی به مساحت حدود سه هزار متر مربع و زیربنای حدود چهار هزار متر مربعی در یکی از بهترین موقعیت های مکانی و در مجاور محدوده مسکونی و ویلایی منطقه احداث می شود.

نصیری با اشاره به کاربری های متنوع فرهنگی و خدماتی در این فرهنگسرا گفت: در طراحی این فرهنگسرا، عناصر مختلف با کاربری های متنوع فرهنگی و خدماتی مانند کتابخانه ها، سالن های آمفی تئاتر، کنفرانس، گالری، قرائت خانه و توریسم و همچنین فضاهای آموزشی، هنری و فرهنگی پیش بینی شده و احداث می شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه آزاد ارس ادامه داد: فقدان فضای مناسب فرهنگی و هنری در منطقه یکی از دغدغه های دیرین اهالی فرهنگ و هنر این منطقه بوده و با احداث این مجموعه نیاز ارس وندان و علاقمندان به فرهنگ و هنر رفع می شود.

وی ضمن تقدیر از توجه ویژه مدیرعامل سازمان در توجه به توسعه زیرساخت های فرهنگی منطقه و اختصاص اعتبارهای مورد نیاز، افزود: با توجه به وجود پتانسیل های بالقوه در عرصه فرهنگ و هنر در ارس، راه اندازی این مجتمع فرهنگی نقش مهم و موثری در تربیت و کشف استعدادهای این منطقه خواهد داشت.