این صفحه را چاپ کن!
واگذاری هتل چهار ستاره ارس تا یک ماه آینده

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از واگذاری پروژه هتل چهار ستاره ارس تا یک ماه آینده به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، یوسف داداش زاده با اعلام این خبر افزود: جلسه مشترک مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد ارس و معاون فنی و مشاور مدیر عامل شرکت هتل های ایران گردی و جهان گردی برگزار شد و بر اساس توافق دو طرف، تا یک ماه آینده این پروژه به سرمایه گذار واگذار می شود.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های بالقوه گردشگری در ارس برای رونق صنعت توریسم، سرمایه گذاری در این حوزه را یکی از مزیت های سودآور ارس برای علاقمندان به گردشگری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه واگذاری هتل ارس در راستای رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی و نیز کاهش امورات تصدی گری می باشد، افزود: هتل چهار ستاره ارس یکی از طرح های زیرساختی مهم برای پاسخگویی به نیاز گردشگری این منطقه است و بزودی با مشخص شدن سرمایه گذار عملیات اجرایی برای تکمیل و راه اندازی آن آغاز می شود.

داداش زاده نسبت به راه اندازی این هتل و ارتقاء سطح خدمات اقامتی ابراز امیدواری کرد و گفت: هتل ارس از زیرساخت های مهم توسعه گردشگری ارس بوده و نقش مهمی در جذب سرمایه گذاران حوزه های مختلف ارس دارد.

وی گفت: هتل چهار ستاره ارس با مساحت ۱۶ هزار متر مربع و زیربنای ۱۹ هزار متر مربع شامل ۱۱۵ اتاق، سالن اجتماعات، کنفرانس، استخر و رستوران گردان و سایر خدمات رفاهی می باشد.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و در همسایگی با کشورهای آدربایحان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان و نزدیک به کشورهای ترکیه و حوزه cis بوده و سالانه بیش از شش میلیون نفر این منطقه خوش آب و هوا را مقصد گردش، تفریح و تجارت قرار می دهند.

این منطقه به علت اختلاف ارتفاع زیاد با آب های آزاد، همواره از هوای شش درجه سانتیگراد گرمتر از مرکز آذربایجان شرقی برخوردار می باشد. مناظر طبیعی و آثار تاریخی متعدد از یک سو و زیبایی های ساحل رودخانه ارس از جلفا تا قلی بگلو و جنگل های بکر و کم نظیر ارسباران از سوی دیگر، این منطقه را بعنوان گردشگر پذیرترین منطقه آزاد ایران مطرح کرده است.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :