- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

افزایش ۷۵ درصدی خدمات بیمه تکمیلی کارکنان ارس در سال آینده

به گزارش موج ارس جلفا [1]به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، قهرمان صمدی با اعلام این خبر افزود: در راستای ارتقاء سطح خدمات درمانی و رضایتمندی، از سال ۱۳۹۵ خدمات بیمه تکمیلی کارکنان سازمان منطقه آزاد ارس۷۵ درصد افزایش می یابد.

وی با اشاره به بازخوردهای مثبت ارتقاء سطح خدمات رفاهی انجام شده، هزینه برای رفاه کارکنان را سرمایه گذاری برای بهره وری بالا و آینده روشن دانست و گفت: با توجه به تاکید همیشگی مدیرعامل سازمان، یکی از تدابیر ما برای ارتقاء سطح بهره وری، افزایش خدمات رفاهی کارکنان بوده و در این راستا برنامه های خوبی برای سال جاری و آینده تدوین شده و اجرا می شود.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد ارس هم اکنون بیش از ۹۴۰ نفر کارمند دارد، هدف مهم معاونت توسعه مدیریت را کاهش هزینه ها، افزایش درآمد و بودجه، نظم مالی و پشتیبانی بموقع از مجموعه سازمان دانست و گفت: با اجرای برنامه ها و سیاست های نظام مند مالی و اداری در دو سال گذشته، شاهد کاهش ۶۰ درصدی هزینه خرید کالا، به روز شدن صورت های مالی، کاهش بودجه جاری و افزایش بودجه عمرانی هستیم.

 

سهم بودجه عمرانی از ۶۰ درصد به ۷۵ درصد افزایش یافته است

صمدی در ادامه گفت: با اجرای برنامه های منظم مالی و تعریف و اجرای فرایندهای صحیح و علمی، بودجه جاری سازمان از ۴۰ درصد به ۲۵ درصد کاهش یافته و بودجه عمرانی سازمان به ۷۵ درصد افزایش یافته است.

وی وجود بنیه فکری نوین را اصل مهم در انتخاب مدیران معاونت توسعه مدیریت ارس عنوان کرد و گفت: حاصل تلاش مدیریت های منابع انسانی، امور مالی، پشتیبانی، توسعه و تحول اداری، امور قراردادها و انبار در دوسال گذشته تدوین، اجرا، انسجام و نظم دهی به فرایندهای سازمان و تجلیل به جهت انضباط مالی و تسهیل و تسریع در امور اجرایی می باشد.

وی محور حرکتی سازمان را مدیریت مالی عنوان کرد و گفت: ابتدای زمان حضور در سازمان با ضعف های بسیاری در حوزه مالی مواجه بودیم که نبود گزارش منابع و مصارف، نبود سیستم صحیح تعهدی، به روز نبودن صورت های مالی، وجود هزینه های زاید و موارد دیگر کار در این حوزه را با مشکل روبرو کرده بود. در این راستا با اجرای برنامه مدون، تسویه بدهی پیمانکاران و پرداخت معوقات سازمان در مجموع مبلغی بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال، تکمیل صورت های مالی سال ۱۳۹۱ و تهیه صورت های مالی سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳، برگزاری مجمع عمومی سازمان برای سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ و تهیه گزارش هیات مدیره در مدت های یاد شده از جمله مهمترین عوامل بوجود آمدن تحرک و شتاب در برنامه های سازمان طی دوسال اخیر بوده است.

وی اضافه کرد: برای اولین بار به دلیل به روز بودن حساب ها، حساب های مالی ۱۳۹۴ در فرودین ماه ۱۳۹۵ ارایه خواهد شد.

 

کاهش ۶۰ درصدی هزینه های خرید سازمان

صمدی از کاهش ۶۰ درصدی هزینه خرید در سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: با تشکیل کمیته خرید کالا و کنترل دقیق صورت حساب های خرید، هزینه خرید در سال ۱۳۹۲ بالغ بر ۸۳ میلیارد ریال بوده است که این رقم در سال ۱۳۹۳ به حدود ۶۹ میلیارد ریال و در هشت ماه نخست امسال به ۳۰ میلیارد ریال کاهش یافته است.

وی اجرای ده ها طرح مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و توسعه و تحول اداری را یادآور شد و گفت: در این حوزه پروژه های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری از جمله نظارت و کنترل تصویری درب های ورودی و اماکن مورد نظر، ایجاد بستر شبکه برای کنترل تصویری، تامین تجهیزات ذخیره سازی و بایگانی اطلاعات و همچنین نصب، راه اندازی، آموزش و استقرار سیستم های متعدد نرم افزاری و راه اندازی اتاق آموزش برای اجرای دوره های آموزشی تخصصی اجرا شده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ارس در رابطه با ارایه خدمات رفاهی و تسهیلات مالی به کارکنان سازمان گفت: برنامه ریزی برای ارایه و پرداخت تسهیلات بانکی به کارکنان سازمان از ۴۰ میلیون ریال برای کارمندان و کارشناسان تا ۳۰۰ میلیون ریال برای معاونین و مدیران انجام شده و تسهیلات پرداخت شده است.

 

رونق خدمات رفاهی کارکنان در سال ۱۳۹۵

وی خدمات رفاهی کارکنان سازمان منطقه آزاد ارس در سال ۱۳۹۵ را پررونق تر از امسال عنوان کرد و با بیان اینکه بسیاری از طرح های خدمات رفاهی به دلیل تعداد زیاد کارکنان می باشد، گفت: کارکنان سازمان منطقه آزاد ارس به دو دسته ۲۵۰ نفری طرف قرار داد با سازمان و ۷۰۰ نفری طرف قرارداد با موسسه صندوق رفاه ارس تقسیم شده اند و این دو دستگی مشکل بزرگی در ارائه خدمات رفاهی بهتر می باشد، چرا که حقوق دستمزد کارکنان سازمانی در بودجه جاری پیش بینی شده است ولی دستمزد پرسنل طرف قرارداد با موسسه صندوق رفاه ارس با عنوان خرید خدمات پرداخت می شود.

صمدی گسترده بودن حوزه فعالیت و ماموریت منطقه آزاد ارس را عامل مهمی در سرعت پایین اجرای پروژه ها دانست و گفت: به دلیل وجود ابعاد مختلف و گسترده فعالیتی در حوزه های صنعت، تجارت، کشاورزی و گردشگری در ارس و تامین همزمان زیرساخت ها و استقبال برای سرمایه گذاری در این منطقه، سرعت اجرای پروژه ها نسبت به سایر مناطق آزاد که از گستردگی عمل کمتری برخوردار هستند پایین است.

وی در پاسخ به سرعت و نحوه پرداخت تعهدات مالی سازمان گفت: هم اکنون صورت های مالی به روز هستند و همه پرداخت ها بصورت منظم در دهم و بیستم هر ماه انجام می شود.

قهرمان صمدی در ادامه در پاسخ به این سوال که درباره دغدغه های کارکنان چه اقدامی صورت گرفته است، گفت: یکی از دغدغه های کارکنان قراردادهای یک ماهه بود که برای ایجاد امنیت شغلی این قراردادها بصورت یک ساله تغییر یافته است.

وی در رابطه با علت عدم پرداخت کارانه وجود مشکل قانونی را مانع از اجرای آن عنوان کرد و گفت: طبق قانون نیم درصد از کل سود سازمان باید به پرسنل بعنوان کارانه پرداخت شود ولی به علت دودسته ای در قراردادها و منع قانونی پرداخت کارانه به کارکنان صندوق رفاه ارس و تبعیض قرار ندادن در بین کارکنان، فعلا تا اتخاذ راهکار مناسب کارانه پرداخت نخواهد شد.