- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

کمیته نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاهای جلفا تشکیل شد

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از ایرنا، سید حسام الدین حسامی گفت: با توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته در محدوده برخی روستاهای این بخش، کمیته مزبور در کنار ایجاد امکان نظارت بر ساخت و سازها، بر عملکرد دستگاههای اجرایی در این رابطه نظارت خواهد کرد.

وی افزود: در این طرح که برای اولین بار در سطح استان اجرایی می شود، کارشناس هایی از اداره های جهاد کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری با نظارت کارشناس بخشداری به صورت دوره ای به روستاها مراجعه و تخلف های احتمالی را رصد خواهند کرد.

بخشدار مرکزی جلفا با تشریح ضرورت تشکیل این کمیته، تصریح کرد: نظارت بر تصرف اراضی ملی، تجاوز به مناطق حفاظت شده، تغییر کاربری های غیرمجاز در امر ساخت و سازها از اهداف اصلی این کمیته نظارتی است.

حسامی خاطرنشان کرد: با همکاری و همراهی دهیارها به عنوان بازوهای دولت در روستاها در شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی و اعلام به کمیته، جلوی بسیاری از تخلف ها در ساخت و سازها گرفته می شود.

وی اظهارکرد: نتایج حاصل از بررسی های کمیته نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز در هرماه جمع بندی و برای رسیدگی به تخلف ها به مراجع قضایی و ذیربط ارجاع داده می شوند.

بخش مرکزی شهرستان جلفا دارای ۲۴ روستا بوده و جمعیتی افزون بر۱۵ هزار نفر از مجموع ۵۶ هزار نفر جمعیت شهرستان را در بر می گیرد.