این صفحه را چاپ کن!
هم مرزی جلفا با کشورهای همسایه باید زمینه ساز افزایش ارتباطات شود

رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هم مرزی جلفا با کشورهای همسایه باید زمینه ساز افزایش ارتباطات شود.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از مهر، احتشام حاجی پور قبل از ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان و در جریان تصویب سند توسعه و تدبیر جلفا و منطقه آزاد ارس اظهار داشت: شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس به دلیل همسایگی و هم مرزی با کشورهای همسایه دارای پتانسیل بالایی بوده اما از این ظرفیت در هسته های سند توسعه و تدبیر سخنی به میان آورده نشده است.

وی ادامه داد: باید از این پیوند و ارتباط در جهت توسعه شهرستان و استان استفاده کنیم و در راه توسعه اقتصادی از آن ها بهره مند شویم.

حاجی پور با اشاره به اینکه این منطقه باید اقدام به انجام برنامه های فراملی کند، گفت: منطقه آزاد ارس باید مورد حمایت قرار گیرد و جریان توسعه آن نیز یک توسعه پایدار باشد و این امر نیازمند برنامه ای همه جانبه است.

وی افزود: آمار بیکاری در این شهرستان بسیار بالاست حال اگر در شهرستان جلفا با این پتانسیل های بالا، این تعداد بیکار داریم چه توقعی می توان از دیگر شهرستان های استان داشت.

رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال در زمینه خدماتی گفت: این شهرستان با توجه به دارا بودن ظرفیت های گردشگری باید در زمینه ایجاد اشتغال در بخش خدمات فعال تر باشد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :