- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

اداره اوقاف، نیازمند کمک‌ عموم مردم برای ترویج فرهنگ وقف است

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سید تقی عمادی با اشاره به این مطلب که متولی وقف، مقام معظم رهبری هستند، بیان کرد: بحث احیای موقوفات در اختیار مردم است و باید اهداف ما فقط در جهت عمل به نیات واقفه باشد.

وی با اشاره به برکت انقلاب اسلامی در خصوص فرهنگ وقف، گفت: قبل از انقلاب که موقوفات توسط پادشاهان به تاراج رفته بود با فتوای امام خمینی (ره) به اداره اوقاف بازگردانده شد.

عمادی در خصوص برنامه‌های دهه فجر در این شهرستان افزود: علاوه بر برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌های عمرانی از جمله کف‌سازی امام‌زاده سید محمد صورت گرفته که در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی برای جوانان، از جمله برنامه‌های این اداره به مناسبت دهه فجر می‌باشد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در این خصوص که امام‌زاده‌ها باید تبدیل به قطب فرهنگی شود، گفت: اداره اوقاف این شهرستان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی پیشرفت چشمگیری داشته و همچنین در بحث حافظین قرآن نیز ورود پیدا کرده است.

عمادی با اشاره به اینکه امام‌زاده سید محمد(ع)، مکانی مهم برای گردشگری در شهرستان جلفا است، گفت: این امام‌زاده ظرفیت اسکان ۲۵۰ خانوار را دارد، بنابراین اداره اوقاف این شهرستان حرف اول را در گردشگری و زائرسرا می‌زند.